/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Ny router blokere vejrstation
Fra : hojriiskim
Vist : 192 gange
50 point
Dato : 02-11-16 14:23

Jeg har købt en TP-Link Archer wifi router som denne: http://www.wupti.com/produkter/computer-og-it/netvaerk/router/tp-link-archer-c7-ac1750-wireles?cid=ps_950201480000

Jeg har en OBH vejrstation som er tilkoblet routeren. Vejstationen har en "gateway/Sender" som sættes til routeren via en LAN port på routeren. Derfra skal Vejrstationen styres over Wifi eller via internettet fra en app på mobilen. Jeg kan dog ikke få kontakt til vejrstationen fra appen, så jeg tænker på om der kan være en blokering i den nye router som gør jeg ikke kan dette?
Hvad skal jeg kigge efter?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 02-11-16 15:02

DR1, Vejret, 18:55

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 02-11-16 15:12

Den gateway til vejrstastionen som du slutter til er den blevet konfigureret til en IP-adresse i forvejen eller får den tildelt en adresse via DHCP?

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 02-11-16 15:49

Stouenberg: Haha - de vil ikke fortælle mig om vejret i min baghave hele tiden. :)

Soren: Det er et godt spørgsmål. Den er ikke konfigureret til noget tror jeg, jeg har ikke lavet noget særligt for at få den til at virke på min gamle D-link router i hvert fald.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 02-11-16 16:40

Hvis ikke den er konfigureret, så er det måske det, der mangler?

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 02-11-16 16:40

finder ikke nogen OBH vejrstation med ethernetstik. Men det er der jo nok.
send lige et link til Brugsanvisningen.
Login på din router og find den under leasede ip addresser.
Prøv så at skrive denne addresse i din brouser.
Linket mellem giveren og displayet har ikke noget med wifi at gøre
bortset fra det sikkert er noget 2,4 Ghz.
Jeg har en rosenborg nogle år gammel. Men den er tilsluttet en server via en USB ledning.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-11-16 17:41

Hvor bliver du blokeret? er det fra WWAN eller LAN siden? Har du undersøgt om vejrstationen skal bruge nogle bestemte porte?

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 02-11-16 20:07

Citat
Hvor bliver du blokeret? er det fra WWAN eller LAN siden? Har du undersøgt om vejrstationen skal bruge nogle bestemte porte?

Jeg går ud fra at den sidder på LAN-siden, og det er vist meget sjælden at man ser en router som filtrere porte på LAN-siden.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 02-11-16 20:17

Citat
Det er et godt spørgsmål. Den er ikke konfigureret til noget tror jeg, jeg har ikke lavet noget særligt for at få den til at virke på min gamle D-link router i hvert fald.

Det jeg tænkte det far at hvis den var sat op til en fast IP-adresse på din gamle router så kunne netværket godt være anderledes på den nye. Typisk kunne netværket hedde 192.168.0.x på den ene og 192.168.1.x på den anden. En enhed som er sat op til en fast IP på det ene netværk vil normalt ikke fungere på det andet.

Hvis der er en reset-knap på din gateway så prøv at trykke på den. Man skal sikkert trykke i nogle sekunder (måske 30 sekunder) før den reagere.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-12-16 09:58

Hallooo!!!