/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Speeder-problem
Fra : sdam
Vist : 307 gange
200 point
Dato : 02-11-16 10:23

Jeg er ejer af en Hyundai Sonata 2,4 - 165 HK - årgang 2006. Den er begyndt ikke at kan tage fuld gas ved acceleration. Der er en gul advarselslampe der lyser i instrumentpanelet. Vi har skiftet en lambda-sonde, men det hjalp ikke rigtigt! Jeg har efterfølgende fået flere gode råd til hvad der kan være galt - bl.a. at speederen er elektris/magnetisk!!!
Er der én herinde, der har lidt forstand på, hvad det kan være, eller hvor man skal søge......??

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 02-11-16 10:27

Der kunne ligge en Colaflaske under speederpedalen.??

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-11-16 17:14

Citat
Der kunne ligge en Colaflaske under speederpedalen.??

Havde et lignende problem for et par uger siden, og det var måtten der var gledet på under pedalerne.

Men tror ikke det er spørgers problem, da der lyser en advarsels lampe.

Hvis det er en Diesel bil, så anbefaler visse mennesker at give den nogle omdrejninger ud af lige vej - noget med et filter der kan være sodet til.

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 02-11-16 17:23

Til "mig-selv" og alle andre...
Bilen er en benzinmodel, og det der sker, når speederen bliver jogget i bund er, at den rykker op i farten i "ryk" - altså uhyggeligt ujævnt trav!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-11-16 17:24

Et værksted kan udlæse fejlen på 5 minutter.

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 02-11-16 17:37

Hvis dette er tilfældet, var det blevet fixet for lang tid siden, men så enkelt er det desværre ikke...!

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 02-11-16 17:38

Jeg syntes det lyder som et tandproblemer. (Tændrør)

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 02-11-16 17:38

Tændproblem

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 02-11-16 18:13

Kan være mange ting.Luftmassemåler ,benzinfilter,bensin pumpe,gasspjeld.Ville sat en computer på.
alimak

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 02-11-16 19:50

For ikke at nævne en tilstoppet katalysator, tilstoppet benzinfilter etc. så hvis motorlampen advarer, må der også være lagret nogle fejl?
Ellers må du prøve en direkte aflæsning: Du kører mens en hjælper sidder med en af de små fejlkodelæsere.
Vi kan gætte herfra og til efter nytår og MÅSKE rammer en af os, men inden da har du udskiftet halvdelen af bien uden held.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 200 point
Dato : 03-11-16 03:05

Hvorfor udskiftede du netop lambda sonden. Det er ellers en af de mest holdbare komponenter.
Jeg vil hellere tro på noget med luft eller benzintilførsel.
Det kunne også være fejl i ventilmekanisme , eller en hel bunke andet.
Det er spild af tid og penge på må og få at udskifte diverse dele.

Få hellere en erfaren mand med interface og computer til at udlæse fejlen.
Når fejllampen lyser kan den også køre på et nødprogram, som langt fra er optimalt.
Det er kun beregnet til at man kan humpe hen til et værksted.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-11-16 22:04

Ved ikke om det virker - men man burde kunne aflæse fejl-koder på denne måde? i ældre biler:
http://kandu.dk/QuestionHist.aspx?qid=177059

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-11-16 22:05

Ellers har jeg en du kan sætte i ´ræven´ på din bil + software fra Tourge til 50.-

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 25-11-16 11:41

Tak for svaret transor.