/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Windows 10 "batch job"
Fra : liteon114
Vist : 175 gange
500 point
Dato : 19-10-16 10:45

Jeg køre automatisk sikkerhedskopiering fra min bærbare til min nas server. Den køre hverdag kl. 23. Mit problem er, at det kun virker, når min pc er logget på.
Jeg har læst mig frem til, at det er noget med, man skal ændre i windows indstillinger, lokale sikkerheds politikker....... Jeg aner bare ikke en dyt om, hvordan man gør det. Kan i hjælpe???

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-10-16 16:37

Citat
Mit problem er, at det kun virker, når min pc er logget på

Sådan er det nu engang med en Nas.
Eller jeg misforstår problemet.

Hvis Nas kører hele tiden, så ligger den som et ´drev´ i Denne Computer´ og kan åbnes som en almindelig mappe, nogle Nas kræver at du har den medfølgende software installeret.

Eller vil du have pc til automatisk at starte op.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-10-16 01:50

Hvis din PC er 'slukket'? Så må du først en tur omkring i BIOS opsætningen og finde funktionen:

"Wake on LAN" (..kan indstilles til kl.: Dit & Dat)

...for at tænde og starte PC'en automatisk op kort før back-up tidspunktet.

Autologon SKAL også være slået til:

1.) https://support.microsoft.com/da-dk/kb/324737
2.) https://www.cnet.com/how-to/automatically-log-in-to-your-windows-10-pc/

Det virker dog kun, hvis der er tændt for føde(væg)kontakten til elnettet ...eller du har et opladet batteri i den bærbare eller en UPS ( https://da.wikipedia.org/wiki/UPS_(teknik) ) tilsluttet PC'en.

Det er jo evident at der ikke kan tages back-up fra en 'slukket' PC ..eller hvis den ikke er log'et på

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 20-10-16 10:06

Hvis du køre opgaven med "Opgavestyring" så kan du vælge og køre opgaven selv om du ikke er logget på.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-12-16 09:57

Hallooooo!!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-12-16 15:02

webnoob -> Jeg tror ikke at liteon114 er 'oppe' endnu. Det er derfor det hedder: Wake On LAN
Så det er nok derfor liteon114 ikke kan vække en slukket PC. (..tilsluttet såvel inter- som el-nettet )
"Opgavestyring" kører vist ikke før Win er oppe at køre?
I BIOS vil 'vækkeuret' som skal tænde PC'en? Køre så længe der er strøm på det interne batteri. (Clock)
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-12-16 15:05

Ps. Derefter er det rigtigt; at "Opgavestyring" kan foretage selv Back-up kommandoen/valget.

</MOLOKYLE>