/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
Mappeindtillinger i Win10
Fra : jeanettesmor
Vist : 357 gange
500 point
Dato : 16-10-16 08:28

Pænt god morgen på denne mørke, grå og kedelige dag.

Er der en af jer derude som kan fortælle mig hvordan man ændrer sorteringsrækkefølgen i Mapper?
Jeg har rigtig mange mapper med billeder og ønsker at gemme disse efter Dimensioner. Dette punkt findes langt nede på listen og skal klikkes op til toppen i hver eneste mappe. Findes der en mulighed for at ændre dette centralt så Dimensioner bliver den første valgmulighed?

Tak og ha' en god søndag.
jeanettesmor

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-10-16 11:49

Det burde lade sig gøre, mener du skal starte i ´første´ mappe, som er drev C: og lave dine indstillinger der - så burde følges af ned i mappe systemet.

Det virker som regel ikke hvis det er USB, da det altid vil gå tilbage til hvad Windows syntes er normalt

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-10-16 11:51

Ellers er muligheden for at rette det i REGEDIT, har dog ikke selv rodet med det.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-10-16 11:53

NB en mulig genstart? så PC kan gemme/huske indstillingerne

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 16-10-16 14:18

Tak mig-selv.

Et hurtig forsøg gav intet resultat - REGEDIT har jeg ikke rørt endnu, det må vente lidt.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 500 point
Dato : 16-10-16 19:30

Åbn din billede mappe i stifinder,
indstil den til at vise Detaljer og Dimension osv.
højreklik så på billede mappen og vælg Egenskaber,
i boksen der åbner klikker du på fanen Tilpas,
i punktet Hvilken type mappe vil du have? vælger du Billeder og markere Anvend også denne skabelon på alle undermapper,
klik Anvend, OK.

Så er du tilbage i billede mappen.

Klik så på Vis i toppen af stifinder, klik på Indstillinger ude til højre,
i boksen der åbner vælger du fanen Vis,
under punktet Mappevisninger klikker du på Anvend på mapper,
klik OK

Nu skulle alle mapper med billeder gerne ligne hinanden.

Godkendelse af svar
Fra : jeanettesmor

Dato : 17-10-16 04:24

Tusind tak for svaret Klaudi

Det hjalp, juhuuu

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-10-16 08:08

velbekomme