/ Forside/ Karriere / Erhverv / Markedsføring / Spørgsmål
10  arne.jako.. 250
dansk manual
Fra : ulle55
Vist : 564 gange
100 point
Dato : 25-06-03 15:43

Jeg har lige købt et digital kamera, der var kun en tysk manual med, skal der ikke være en dansk???
Jeg har snakket med dem, for at få en dansk, men de siger at når bare at de har oplyst det på deres hjemme side, men det har jeg ikke set, da jeg tag direkte i butikken.

Accepteret svar
Fra : Lisbeth_N

Modtaget 110 point
Dato : 25-06-03 15:51

Der skal være en dansk manual med, og hvis ikke skal de kunne give dig en hvis du spørger efter det. En tysk manual hjælper jo ikke så meget hvis man ikke kan tysk. Hvis jeg var dig ville jeg henvede mig i butikken igen, det med at det står på nette hjælper jo ikke, de skulle da have sagt det inden du købte kameraet så. Du kan også ringe til forbrugerrådet, de kan måske hjælpe dig.

mvh. Lisbeth

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-06-03 16:00

I følge loven skal der være en dansk manual eller en på "skandinavisk". Manualen skal kunne være forståelig. Dernæst kan de ikke forlange at du på nettet skal kunne finde manualen. I forretningen har du krav på at manualen, som de har liggende på deres hjemmeside, bliver printet ud til dig uden omkostninger.

mvh ans

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 25-06-03 16:01

Jeg ved ikke hvad der ligger i "butik"?
Hvis det skulle være en der alm. vis kun sælger over nettet, altså "netbutik" kan der være et problem, men ellers er deres evt. hjemmeside aldeles irrellevant og så har du krav på en dansk manual.
Kunne du ikke give os deres HP adr. ?

Kommentar
Fra : ulle55

Dato : 25-06-03 22:16

www.shg.dk
Det kamera jeg har købt er et Canon IXUS400

Kommentar
Fra : ulle55

Dato : 25-06-03 22:18

www.shg.dk
Det kamera jeg har købt er et Canon IXUS400

Godkendelse af svar
Fra : ulle55

Dato : 07-11-03 09:13

Tak for svaret Lisbeth_N.