/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Blinklys på scooter
Fra : trimare46
Vist : 366 gange
300 point
Dato : 06-10-16 11:34

Jeg har fået en knallert 45 foræret og er nu igang med at lave den istand.
Da jeg fik den virkede blonklysene ikke, så jeg har skiftet blinkrelæet.
Nu kommer der lys i blinklysene, men det er fast lys.
Ingen blinkfunktion.
Jeg har været hele ledningsnettet igennem for at se, om der evt kunne være en kortslutning eller løs forbindelse.
Ingen af delene har jeg fundet.
Så hvad kan der være galt. Er det det nye relæ der er defekt, eller er der en god forklaring på problemet

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-10-16 12:08

For lidt strøm til at trække relæet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-10-16 15:06

Er der ordentlig stel til alle lygter på dyret.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 06-10-16 19:30

Der er helt sikkert strøm nok.
Stelforbindelserne synes jeg også jeg har været igennem, men jeg går dem lige igennem en ekstra gang.
Kan det have nogen betydning, at det gamle relæ var med kliklyd og det nye er uden lyd.

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 06-10-16 19:33

Prøv at banke let på relæet.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 300 point
Dato : 06-10-16 22:25

Citat
Kan det have nogen betydning, at det gamle relæ var med kliklyd

Jeps - de gamle ´klik´ relæer kan ikke trække led-lys uden en modstand? pr side og omvendt ´uden klik´ æder de vist for meget strøm, da det ikke er LED lys.

Kan du ikke bare reparere det gamle, meget enkelt, ellers koster de ikke en formue ved thansen/biltema.
Jeg har renset et par stykker og de virkede efter den tur der gives ´sidst´ i videoen:
https://www.youtube.com/watch?v=KlVSNX_NaOs

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 07-10-16 09:29

Det er ikke led lys.
Det med at reparere det gamle skal da lige prøves, så jeg vender tilbage om nogle dage når jeg har forsøgt det.

Godkendelse af svar
Fra : trimare46

Dato : 15-10-16 15:48

Tak for svaret mig-selv.