/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Hvor finder jeg gamle danske film
Fra : jensviggo
Vist : 380 gange
100 point
Dato : 26-09-16 05:52

på nettet. Specielt gamle morten Korch og lignende

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 26-09-16 05:54

Helst gratis

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-09-16 07:11

http://warez-dk.org/ der ligger også en del på tuben.
Og hvis du ved hvad du leder efter, samt eventueller passwords
https://www.binsearch.info/?q=danish+movie&max=100&adv_age=1100&server=

Bor du i nordjylland, har jeg omkring 1000 Danske du kan ´låne´.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-09-16 07:22

Husk det koster dig mange penge hvis filmselskaberne opdager at downloader film/musik - så lad være med at bruge Torrent programmer

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-09-16 08:00
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-09-16 08:04
Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 26-09-16 09:16

Hvis du har Yousee og deres box, har de også nogle stykker. Man kan vist også tegne abonnement uden box, men så er det jo ikke gratis længere. Som mig-selv foreslår, finder du flest på bibliotek.dk.
Det duer selvfølgelig ikke, hvis det SKAL være på nettet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-09-16 09:33
Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 26-09-16 10:53

Jeg synes de ofte bliver genudsendt i TV. Det sker for det meste i bølger af serier.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-09-16 11:33

Der blev vist en hel perlerække af gamle film på TV4 ? for år siden.
Ellers skal man være heldig at se noget som Fy & Bi og lignende, de viser mest nye og til tider ret kedelige Danske film.
Og slet ikke på de tv signaler der er gratis.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 26-09-16 13:32

?

http://www.watchfree.to/?country=Denmark&page=8 og fik følende besked

Dette er et websted, der er blevet rapporteret som et usikkert websted
www.watchfree.to
Vi anbefaler, at du ikke fortsætter til webstedet. Det er blevet rapporteret til Microsoft, at det indeholder trusler mod computeren, der kan afsløre personlige eller økonomiske oplysninger.
Gå i stedet til min startside
Flere oplysninger ?

Microsoft SmartScreen

MV2

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-09-16 14:21

Citat
Dette er et websted, der er blevet rapporteret som et usikkert websted
www.watchfree.to

Ja, det var ikke det bedste, den film jeg så var der så ingen fejl på og det var filmen Prag.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 26-09-16 16:57

Ud fra dit spørgsmål kan man ikke udlede, om du er virkelig filmfan, altså ser danske film som et egentligt interesseområde, som du dyrker for alvor, eller om du blot gerne vil underholdes lidt en gang imellem med Morten Korch-film, o. lignende. Begge dele har bestemt sin store berettigelse, men det er lidt forskellige oplysninger, du har brug for, afhængig af hvilken kategori, du hører til i.

Hvis du mest er interesseret i underholdningen kan du sagtens bruge de links, der er foreslået. Men det er nu ikke danske film fra 40'erne og 50'erne, der er de helt store sællerter på youtume og abonnementstjenester. Og der er en særlig glæde ved at opbygge og eje en samling. Så hvorfor ikke hoppe ud i det, opbygge en samling, som du kan have glæde af i årevis. Du har så brug for både dvd- og vhs-afspiller, selvfølgelig, for en hel del af Morten Korchs film og andre fra samme tid findes kun på vhs. Men gå på opdagelse på loppetorve, på Den Blå Avis, Gul og Gratis og i de specialforretninger, der findes, f. eks. ACCORD på Vesterbrogade. Nordisk Film udgav for måske 15-20 år siden et stort antal ældre film, så du kan sagtens være heldig at finde dem på loppemarkeder, og undertiden også i Netto o lign. steder. Prøv også på nettet gode steder som Gucca.dk, CDON.dk og flere andre. Efterlys på Facebook og andre steder.

Hvis du virkelig vil samle for alvor, skal du ubetinget have fat i Politikens forlags film-håndbøger
fra 1960'erne og 70'erne. Der er tusindvis af oplysninger om skuespillere, instruktører, filmusik etc. Bogen / bøgerne kan kun fås antikvarisk, find danske antikvarboghandlere på nettet. Så har du også en komplet fortegnelse over alle de virkelig gamle danske film.

Der er mærkeligt nok ingen af svarerne, der har omtalt den danske filmdatabase, se på http://www.danskefilm.dk/ .Det er en kæmpestor database emd oplysninger om alle danske film og filmfolk.

Der findes private samlere, som har opbygget samlinger på mange hundrede danske film. Lær nogle af dem at kende, nogle af dem har oprettet små klubber, hvor de udveksler film. Jeg har ingen adresser, men det er også kun aktuelt, hvis du virkelig går i dybden.

Gå også i Cinemateket, når du kommer til København næste gang. De plejer at have dvd og vhs til salg, også danske, oog meld dig ind hos dem, så du kan følge deres arbejde. Og glem så ikke Filmmagasinet EKKO, som du kan finde på nettet.

God fornøjelse, Morten Korch og andre danske film fra 50'erne er bestemt væat bruge tid på.

Jeg har fundet en del på
Der findes et meget stort antal danske film

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 26-09-16 17:00

Jeg ville have tilføjet, at jeg har fundet en hel del danske film rundt om på nettet, blandt andet dette sjove sted:
http://www.filminspiration.dk/gamle-danske-film/

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 26-09-16 17:20
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-09-16 18:05

Citat
Der er mærkeligt nok ingen af svarerne, der har omtalt den danske filmdatabase,

Spørger vil bare have film - gratis.

Citat
Morten Korchs film og andre fra samme tid findes kun på vhs.

Det passer nu ikke, mange af de gamle film er blevet Digitalt remasteret og kvaliteten er i top, men det koster penge at få den Danske filmskat behandlet digitalt.
Og du har ret i at mange film kun findes på VHS, og andre er bare gået tabt med tiden.
http://cdon.dk/film/morten_korch_klassikere_boks__(15dvd)-29894291

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 26-09-16 19:51
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-09-16 23:17

Og skulle vi ikke høre fra spørger...??

Glemte vi bonanza.dk og https://www.dr.dk/tv/programmer - ikke det store udbud, men altid rart at kunne se tilbage i tiden, både det hele og især serier.

Og de gange jeg har været på diverse loppemarkeder, står der ALTID Danske film (DVD) til salg fpr et ? symbolsk beløb som alle ? næsten har råd til = hvis de tømmer bilen for tomme flasker = bøvs.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-09-16 23:28

Og så lige en ´efter hyler´, hvis det er ? som skrevet for at lave en lille/stor samling, så kræver det jo at du har dem på DVD eller harddisk ? altså kopiering, på den ene eller anden måde.
Og her stopper jeg - da jeg hader ´moral´ prædikanter = jeg ser film når det passer mig, og der er mange at vælge mellem.

Mange serier er bygget op over meget gamle film, men det ved i sikkert godt, men seriernes forfatter giver ikke? grund til at nævne DET = moral???
TV Serien Anthonsen er lavet? videre ud fra filmen ´Rend mig i revulationen´, som findes på bonanza.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 28-09-16 07:16

Tak for alle de mange gode forslag, jeg leder og leder efter det optimale sted, men det findes nok ikke. Jeg forestiller mig et sted, hvor man blot kan søge og vælge og vrage blandt alle danske film, helst gratis.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 28-09-16 10:36

Citat
Jeg forestiller mig et sted, hvor man blot kan søge og vælge og vrage blandt alle danske film, helst gratis.

Det er vist det rene utopi!

Mon nogen skuespillere og instruktører laver film og sender ud uden at få en øre for det - næppe!

Jeg forestiller mig da heller ikke du vil eller har arbejde gratis i dit arbejdsliv...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-09-16 17:46

Hvor svært kan de være?
Rolig nu!

https://archive.org/index.php

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-09-16 17:52

Uuuueeehhhh.
..og så endda på engelsk

https://archive.org/details/ReptilicusOldFilm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : wisteihn

Dato : 19-10-16 18:43

På youtube er der en hel del gamle danske film som du kan se, ganske gratis. Bare klik på linket:
https://www.youtube.com/results?search_query=danske+film