/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
tilslutte pa højtaleqe
Fra : frederikshavn
Vist : 315 gange
15 point
Dato : 23-09-16 21:22

hej jeg har set på et par pa højtalere kanman tilslutte dem til sinsurround forstærker

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 23-09-16 21:26

Lidt flere informationer vil være påskønnet.

Hvad er det for nogle højttalere?

Impedans, Ohm og Watt?

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 24-09-16 14:30
Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 15 point
Dato : 24-09-16 14:37

Der er audio input, så det burde være muligt. Men de er jo fremstillet til helt andet brug, så du betaler for noget du ikke bruger.

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 24-09-16 19:17

Tak for svaret Bille1948.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-09-16 12:26

-> Frederikshavn. Ja hvis din surround forstærker har stikkene, men den fortæller du intet om. Til almindelig OR er Discoworld det aller aller ringeste og billigste kina-kram der skaffes kan. Lyder som udgangspunkt intet mindre end forfærdentlig og opgivne ydelser er nogenlunde lige så pålidelige som "bilstereowatt".

PA-vejen er en udmærket måde at få pænt med lydtryk til relativt få penge. Men du bør gå et par klasser eller tre op over Discoworld. Det er for ringe. Til en værre og dog fornuftig pris, finder du meget der er OK hos Thomann.de Deres egen T. Box serie og Behringer er langt fra så ringe som Discoworlds skrammel kasser.

Men skal du have surround der er noget ved, hedder det 5.1. Dvs en ordentlig receiver med min 5 x50 rigtige watt (altså samtidig), en ordentlig centerhøjttaler, 4 stk front og bag højttalere + en dunker enten aktiv eller med separat slave. Dertil en god håndfuld kabler. Det koster altså en klat, og Discoworld har intet der er lødigt til at kunne indgå i sådant et anlæg.