/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Nodekopiering
Fra : svenliss
Vist : 382 gange
80 point
Dato : 19-09-16 23:26

Vi er et kor der søger den billigste og en hurtig måde at få kopieret noder på.
Vores forbrug er på ca. 50 nodesider a 40 medlemmer = 2000 nodesider pr. ½ år.
Er der trykkerier der lev i så små antal? - og hvad vil være en rimelig pris?
Eller kan det betale sig at købe en printer incl. forbrug af papir og printerpatron?

Accepteret svar
Fra : myg

Modtaget 80 point
Dato : 20-09-16 07:42

Køb en laserprinter.
Udskrifterne koster noget mindre end udskrifterne på en blækprinter og holder bedre.
Til noder er der jo ikke brug for farver, og f.eks. en

http://www.wupti.com/produkter/computer-og-it/printere/laserprintere-sort/hvid/brother-laserprinter-dcp-l2500d

er et godt bud på en printer, scanner og kopimaskine i et (behøver ikke en computer).

Et hurtigt overslag giver ca. 40 øre pr. kopi, hvis man indregner alt (købspris+toner+papir) til dit forbrug over en forventet levetid på 3 år (priserne er hentet ved Wupti).
(Det kan ikke betale sig at skifte tromlen efter de ca. 12.000 kopier, da den koster næsten det samme som en ny maskine.)

Det kan gøres lidt billigere med en printer uden kopi- og scanningsfaciliteter, men hvis ikke du har noderne liggende digitalt, er dette en bedre løsning

Jeg har nr. 2 af en mindre Brother model (HL-serien), som er ren printer, og er godt tilfreds.

Kommentar
Fra : svenliss

Dato : 20-09-16 10:09

Kære myg - foreløbig Tak for dit grundige svar - jeg afventer lige om andre byder ind.
Mvh. svenliss

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 20-09-16 11:17

Søg Google: "Kopi og Print i den by du bor", - og få et tilbud fra dem!

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 20-09-16 13:35

40 sæt á 50 A4 1 sidet kopi kan du vel nok få lavet for 600-700 kr. + moms. i sort.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 22-09-16 11:28

Efterhånden er der printer i ethvert hjem, så et forslag kunne være, at du har en mailliste, og at du inden næste kortime sender en e-mail med en pdf fil med de noder, der skal benyttes ved næste kortime.
Hver kordeltager har nu til opgave at printe og medbringe node.
Det er alt for bøvlet at gå i byen for at få kopieret, ellers køb en printer. De koster ikke alverden mere.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-09-16 11:38

frem med fjerpen og blæk.

Ulempe? noderne er sikkert gået af mode før du er færdig.

Godkendelse af svar
Fra : svenliss

Dato : 24-09-16 15:24

Tak for svaret myg.