/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Skype og mobilt Bredbånd.
Fra : lukas2502
Vist : 422 gange
50 point
Dato : 18-09-16 10:16

Jeg "Skyper" af og til med en som bor i udlandet, og kun har mobilt Bredbånd, vedkommende er bekymret om hvor mange bite Skype bruger, da det er begrænset hvor meget der kan bruges, hvem ved hvor meget/hvor mange bite Skype bruger, og om hvis vi undgår billede det meste af tiden, om der er en væsentlig forskel.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 18-09-16 11:32

har du prøvet at søge på Kandu ?

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=175687

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-09-16 11:58

Downloading af apps   5MB
Videostreaming   2,3 MB/min
Skypeopkald til skype   3 MB/min
Skypeopkald til mobil   1 MB/min
Internetradio   1,5 MB/min
Facebook   341 KB/min
Email   2,5 MB/100 mails
Alm. internet surfing   0,4 MB/min
Google maps   614 KB/min
Download af musik   5MB/nummer
Spotify   1 MB/min

Kilde
https://www.nettalk.dk/produkter/dataforbrug/udregn_dataforbrug.asp

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 18-09-16 14:43

Citat
Skypeopkald til skype 3 MB/min

Er der det samme forbrug for begge, uanset hvem der foretager opkaldet?
Jeg har oplevet at Skype-kvaliteten er bedre når jeg kalder op, end når jeg bliver kaldt op.

Som jeg forstår svaret, er bite-forbruget væsentlig mindre uden end med billede?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-09-16 14:58

Billede og filer - opload / down load .........................det koster.

Alm. tekst frem og tilbage er meget meget billigere.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 50 point
Dato : 18-09-16 16:13

Videosamtaler på Skype

Det bruger forholdsvis meget datatrafik at videosamtale via Skype. En times video på Skype fylder 200 MB.

http://meremobil.dk/2014/03/saa-mange-megabytes-bruger-du-fra-datapakken/

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 18-09-16 16:25

Ja selvfølgelig koster Video ekstra data, og det kommer selvfølgelig også an på hvilken kvalitet I vælger.
Men check det selv ud, lav et call/kald og gå ind in Call/Kald i menuen og vælg Technical Info/Teknisk Information (tror jeg nok det hedder på dansk), altså ved video kald, ved kun tale ses det her
https://support.skype.com/en/faq/FA1417/how-much-bandwidth-does-skype-need

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 18-09-16 16:51

Citat
Men check det selv ud, lav et call/kald og gå ind in Call/Kald i menuen og vælg Technical Info

I min Skype-menu finder jeg ingen steder hvor der står noget med call!

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 18-09-16 22:03

Call = Opkald

Godkendelse af svar
Fra : lukas2502

Dato : 19-09-16 08:38

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-09-16 09:28

velbekomme