/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
skæld ud i vuggestuen-Barn på Knallert
Fra : mabou
Vist : 452 gange
50 point
Dato : 16-09-16 15:25

hej.

Efter længere tids plagning fra min knægt på 2,5 år valgte jeg at køre ham i vuggestuen på knallert uden hjelm.

Da jeg kommer op for at hente ham har hans pædago travlt med at brokke sig over det og spørger, om det er rigtigt jeg har kørt på knallert uden hjelm, og hvad jeg ville gøre hvis vi væltede osv osv.

Jeg blev stærkt provokeret over hendes måde at tale på, så jeg svarede bare, at vi nok ville slå os, hvor efter jeg tog min knægt og smuttede derfra.

Vuggestuen er kendt for at indberette ALT til kommunen. Bør jeg være nervøs eller ligeglad.

Det skal sige at der er talt om ca. 500 meter på en cykelsti, hvor vi kørte 15-20 km/t.

Hvad synes i om min situation???

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 16-09-16 16:18

Du er sandelig ikke for klog...

Det er da helt hovedløst at sætte et barn op på en knallert og så køre uanset hvor langt - forstår ganske udmærket pædagogens reaktion, når en forælder ikke er klogere.

Du bør nok lige tænke dig om en anden gang og lade være med at give efte for sådanne ønsker som kan være livsfarlige.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 16-09-16 16:19

Kunne du ikke have gået den lille afstand?

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 50 point
Dato : 16-09-16 16:48

Jeg skal ikke belære nogen. Har selv lavet tåbeligheder med mine børn, da de var små. (Mange år siden). Men du skal nok ikke gøre det mere. I dag er der jo ikke langt fra en børneinstitution og til det sociale system.

Jeg forstår godt du lige i nuet, gerne vil gi`dit barn een på opleveren. Men vi kan jo godt være ærlige og sige, det var uforsvarligt.
Her er en far jeg kender, som gjorde lidt i samme stil:

http://www.udeoghjemme.dk/skaebner/udsatte-mennesker/boernene-sad-i-kajak-paa-taget-af-bilen

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-09-16 18:44

Citat
provokeret over hendes måde at tale på,

Direkte sindsyg opførelse, fra din side af
Godt (beklageligt) der ikke kom en ´panser´ forbi, så har du haft noget at bruge dine penge til.
Allerede ved 10km/t kan man få alvorlige skader.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 16-09-16 21:34

Jeg synes det lyder som om, at din knægt går i en vuggestue med nogle dygtige og fornuftige pædagoger.
Dem bør du lytte til.

Én ting er, at det er uansvarligt, at køre på knallert med et barn uden at have styrthjelm på, noget andet er, at du lærer dit barn, at regler og love ikke gælder for jer.

Da mine børn var små syntes jeg det var så dejligt nemt, når de plagede om noget, som andre havde lavet regler om, for så behøvede jeg ikke selv, at tage stilling, det var bare, at forklare ungerne, at det må man ikke fordi .........

Når min datter f.eks. ville have slik med i børnehave, så var det så nemt, for børnehaven havde en helt klar politik på det område, så det var bare at sige "Desværre lille Trunte, de voksne i børnehaven vil ikke have at børnene har slik med".
Det mest irriterende var, at andre forældre ikke havde samme tilgang til tingene, og ikke kunne finde ud af, at være konsekvente overfor deres afkom, så min datter svarede "Jamen, Michelle har da slik med".

Det er din opgave, at lære dit barn, at overholde love og regler.

Godkendelse af svar
Fra : mabou

Dato : 16-09-16 23:17

Tak for svaret Mosebaek.

Dog er hans handling da helt hen i vejret i forhold til min :D

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 16-09-16 23:52

Citat
Tak for svaret Mosebaek.

Dog er hans handling da helt hen i vejret i forhold til min :D

Som om det retfærdiggør din?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-09-16 11:00

Selv tak, mabou.
På en måde er du ret modig, for du har nok vidst på forhånd, noget om hvad folk ville svare.
Jeg har altid selv været glad for små børn. Og forstår godt, når sit gode hjerte, løber af med èn.

Det samme skete for Jesper. (Link). Han er ellers en god far. Men han lavede (også) en dumhed, fordi han elsker sine børn.

Ingen af os er fejlfri. Jeg korser mig ind imellem, når jeg ser hvordan mennesker tèr sig i trafikken.

Men det gælder selvfølgeligt ikke, dem der har skrevet i denne tråd, vel........ eller......

M.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 19-09-16 11:30

det er nok spørgsmålet om du i det hele taget er egnet til at have børn køb dig dog en hund og overlad barnet til kommunen.