/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Tapestreamer til TR1 bånd
Fra : Soren_Steen_Nielsen
Vist : 294 gange
300 point
Dato : 16-09-16 07:43

Hej

Jeg har et stort problem. Jeg skal have udlæst nogle bånd af typen TR1. Jeg har en tapestreamer (HP Colorado T1000) som katekismus har hjulpet mig med at finde en driver til, men selve drevet fungere tilsyneladende ikke. Driveren ligger korrekt i enhedsorintering (Windows XP), men hverken ntbackup eller andre af de programmer som vi har prøvet med kan se drevet overhovedet, hverken med eller uden bånd.

Men det begynder at haste!

Er der nogen her som har en fungerende installation med en tapestreamer som kan læse TR1 bånd (og evt. TR5 bånd) som vil være behjælplig med at få udlæst disse bånd? Helst på Sjælland, men andre lokaliteter kan også have interesse. Det drejer sig om under 10 bånd.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-09-16 08:57

Måske en mulighed hos proffer.
http://www.recoverit.dk/
Der sker ikke noget ved at kontakte dem, har de ikke båndstationer selv kender de nok andre steder.
Flere firmaer tilbyder også udlæsning af ødelagte harddiske, men fælles for dem er at de sender harddisken videre til få firmaer som har det dyre udstyr til at gøre det med.........og det koster, men har ingen betydning ved meget vigtige data.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 17-09-16 09:35

Recoverit's priser er alt for høje, kroner 7000,- pr. bånd. Den pris er helt urealistisk i denne sammenhæng. Så desværre.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 17-09-16 10:02

Det er ikke fordi at jeg ikke vil betale for at få lov til at udlæse nogle bånd, men priser som svarer til det Ibas tager er i overkanten.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-09-16 10:57

I overkanten ?
Det er røveri ved højlys dag, når udstyret fungerer kan naboens knægt køre data ind på harddisken og brænde på skiver bagefter.
Jeg kender et firma der fik udlæst en harddisk med defekte skiver hos Ibas i Schweitz til en pris af 2700 kr pr mb, men der lå altså også 2 års programmørarbejde i den............
Ibas har avanceret udstyr hvor de kan sætte brandskadede skiver ind i støvtæt maskineri og finde data.

Accepteret svar
Fra : JegErHer

Modtaget 300 point
Dato : 17-09-16 15:22

Kan bruges både til T1000 & T1000e
http://www.helpjet.net/Fs-78819461-80177087-86115236.html

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 17-09-16 15:26

Pas på med ASPI driveren, den kan drille og få drevet til ikke at blive set, så skal måske også opdateres.

PS. Havde ikke bruget Tape længe, så både bånd og drev røg ud for ca.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 17-09-16 15:27

½ år siden
(øv hvor kandu sitet driller i dag)

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 19-09-16 09:44

Jeg prøver driveren fra JegErHer i løbet af ugen

Godkendelse af svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 03-10-16 21:50

Tak for svaret JegErHer.

Det lykkedes faktisk at få læst de fleste bånd ud med dette program. Det sidste bånd er formentlig defekt, så det er droppet.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 05-10-16 13:58

Du er velkommen, godt det ikke var defekt hardware, "kun" et bånd.
Grundet harddisk priser er jeg for mange år siden selv skiftet til USB disks, og har backup på flere disks, når der er gået nogle år. bliver de skiftet ud med nye og større diske.

<Jeg er ikke en rigtig mand, jeg laver backup>