/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
To skærme og usb dock?
Fra : kbisgaard
Vist : 166 gange
200 point
Dato : 04-09-16 15:12

Hej,
Jeg har i lang tid kørt med to ekstra skærme til min computer. En VGA monitor og en USB monitor. Det har virket fint.
Nu har jeg opgraderet og købt to nye skærme. Den ene er sluttet til VGA på min usb dock, og den anden er sluttet til DVI med en VGA/DVI converter.
Nu ser min pc de to nye skærme som én skærm. Det vil sige at jeg ser det samme på begge skærme!
Inde i display settings er der også kun to skærme at finde (min laptop skærm og én mere, som så åbenbart er begge de nye skærme.)

Er der nogen der ved hvordan jeg kan fikse det problem? :)

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-09-16 15:23

Brug skærmkortets software, der kan lave hvad du vil - bruger du Windows virker det som regel ikke.

Kommentar
Fra : kbisgaard

Dato : 05-09-16 16:22

Det gør ingen forskel. Den kan også kun se én skærm.
Desuden scaleringen på skærmene helt hen i vejret. Det er widescreens.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 05-09-16 20:31

Hvis du hiver USB dock fra, viser den så 1 eller 2 skærme ?
hvis stadig 2, så det USB dock driveren som mangler/fejler.
hvis kun 1, så virker din VGA/DVI converter ikke ordenligt