/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Bit TX20 versus T20
Fra : boyelauritzen
Vist : 1703 gange
100 point
Dato : 15-08-16 18:40

Jeg har købt skruer hvor der skal benyttes TX20
TX20 bit er udsolgt, og byggemarket siger at T20 og TX20 er det samme.
Kan de være rigtig?

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 15-08-16 19:00

Citat
Kan de være rigtig?
Hvorfor skulle byggemarkedet ellers sige det.......det er dem der en eksperter.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 110 point
Dato : 15-08-16 19:30

Jeg kan ikke finde forskellen, men her er lidt om skruer.
http://www.nkt-fasteners.dk/%C3%98vrige-skruer-2779.aspx

Mit lille gæt er noget med rettigheder og måske kvalitet.

Tor er kraft og x er ekstra ..........altså ekstra kraft = Torx
Og det gælder selve det sekskantede hul man skruer med.

Skruens styrke betegnes på en anden måde.

Jeg bruger så vidt mulig kun NKT skruer, for nogle af de billige er knækket for mig.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-08-16 19:36

Ps
"byggemarkedet" er per definition ikke eksperter på noget som helst...................men sælgere.
Et af deres argumenter er som bekendt ................."dem sælger vi mange af"

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 15-08-16 19:46

"Kært barn har mange navne"

http://www.xl-byg.dk/produkter/vaerktoej/skruetraekkere/skruetraekker-torx/bahco-3-komponent-skaft-skruetraekker-torx-torx-20.htm

http://www.bauhaus.dk/bahco-skruetraekker-torx-t20-100-mm.html

Men samme pris!

Du finder T20 bits i alt fra et lille snoldet skruetrækkerbitsæt, lige fra Haraldnyborg til Guldharald, kvaliteten kan dog svinge!

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 15-08-16 19:49

Det er det samme, nogen kan bare ikke stave så langt.

Godkendelse af svar
Fra : boyelauritzen

Dato : 16-08-16 07:01

Tak for svaret Eyvind.

Jeg køber at X blot står for Extra stærk.

NB: Jeg har hørt tømmer, irriteret over at skulle finde "rigtige" bit fordi skruerne i flæng skriver om der skal bruges T20 eller Tx20