/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
App der kan finde ens mobil.
Fra : ara
Vist : 317 gange
50 point
Dato : 13-08-16 22:30

Hejsa.

Findes der en gratis app til Android der kan spore ens mobil ved tyveri og lign.?

Jeg har lige nu "find min telefon" som min datter også har.
Hun syntes bare det er træls at jeg kan se hvor hun er

Så jeg leder efter en app til min telefon som så kan spores via pc.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-08-16 22:51

Citat
som så kan spores via pc.

Så skal du sikkert over i noget i denne stil - Android på pc, der kan du installere Apps:
http://www.jide.com/remixos
Kræver at du laver en LILLE partitoen? eller du bare lægge systemet på en UBS pind - og vælger hvad der skal starte op med ? F12 tasten.
Virket på ALLE usb stick´s/ andet - trods de skriver at man skal have en meget hurtig ? ditto.

Citat
Hun syntes bare det er træls at jeg kan se hvor hun er

Den kan man så bare grine lidt af - fælles sikkerhed osv.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-08-16 22:52
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-08-16 22:52
Kommentar
Fra : g_h

Dato : 14-08-16 02:00
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-08-16 04:11

Citat
https://www.google.com/android/devicemanager?hl=da

Må jeg lige låne dit LOGIN + ..

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 14-08-16 09:29

Jeg Har haft fornøjelse af : Where is my droid ,eller var det android.
Den kan sige positionen den er på. den kan ringe med den selv om den er på lydløs. Den kan tage et billede både med forside og bagside. og endelig kan den låse telefonen så den ikke kan bruges.
Hilsen Steen

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 14-08-16 09:49

Hvorfor installere forskellige apps, når du allerede med dit Google log-in, har muligheden for at finde din telefon.
Så længe, du husker dit log-in, kan du fra hvilken som helst browser, finde din telefon!!
Linket igen:
https://www.google.com/android/devicemanager?hl=da

Kommentar
Fra : ara

Dato : 14-08-16 16:13

@g_h.

Har lige testet den du beskriver.

Virker som sådan godt nok.

Men den laver en cirkel rundt om 4 huse. Så må man selv banke på og spørge i de 4 huse hvem der har stjålet ens mobil (den er heldigvis hos mig )

Men ikke helt godt nok.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 14-08-16 16:17

Sjovt nok med ovenstående.

Nu har jeg prøvet at søge efter mine to mobiler som ligger samme sted.

Den ene findes indenfor en radios på 4 meter, men den anden 26 meter.

Hvorfor nu det.

Det er Samsung og Huawei telefoner.

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 14-08-16 22:13

Det kommer an på, om GPS er aktiv og opdateret.
Har ikke noget med app'en at gøre.
Hvis ikke lokation er aktiveret, har ingen app nogen chance, for at finde telefonen.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 15-08-16 19:26

Kan se at mobilen fortæller at man har prøvet at finde den.

Ikke smart - så kan tyven jo se det

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 15-08-16 22:22

@g_h
Citat
Det kommer an på, om GPS er aktiv og opdateret.
Har ikke noget med app'en at gøre.
Hvis ikke lokation er aktiveret, har ingen app nogen chance, for at finde telefonen.

Det er ikke korrekt, hvis en APP er trusted til at Manage Device "Device administrators" så kan denne app styre WiFi/GPS/Lokation og se GSM Master ID's

Men ja er den ikke aktiv i under "Device administrators" så er den begrænset til at se med de services som er aktiveret.

Mange af Sikkerheds Pakkerne er netop "Device administrators" og har tracking mulighed samt Remote WIPE

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 16-08-16 06:35
Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 18-08-16 11:24

Der er en artikel om samme i Søndagsavisen 11.08.
Den omhandler Prey
http://preyproject.com
Har ikke selv prøvet den endnu, men læs artiklen på sondagsavisen.dk - Find din mistede mobil og se om det er noget for dig.
mvh. Amanda

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 23-08-16 22:18

Prey jeps lige det man ønsker sig, en Cloud service som kan se hvor din telefon er, se hvad du kigger på, samt bruge dit kamera til at se hvad du laver.

PS. hvorfor ikke bare tilmelde sig til Big Brother

F*** hvem der har taget min telefon, bare jeg kan slette den og evt. gør den ubrugelig (det sidste kraver Root, hvorfor jeg ikke har det)