/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
clone
Fra : kivi
Vist : 298 gange
100 point
Dato : 10-08-16 15:52

jeg har fået en hdd på 2 tera nu kunne godt tænke mig at clone den men er der en som har navnet på et godt program til det , som ikke er fyldt med skidt og møj

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-08-16 18:38

Jeg bruger AOMEI til backup og kloning.
http://www.backup-utility.com/disk-clone-software.html

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-08-16 10:07

Hvis du cloner, laver du en kopi af disken og bruger masser af tid/plads på at kopiere tom plads, hvis det er et system-backup, skal du ikke clone.
Hvis det er en ekstern disk du vil kopiere over på endnu en ekstern disk - så brug kopi&paste

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-08-16 10:10

Men til gengæld kommer alt med over ved cloning.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 11-08-16 10:19

det er meningen at sætte den som c drev så jeg får mere plads

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-08-16 10:33

Så brug Aomei, men nøjes med at lave en System backup

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 11-08-16 10:38

NB syntes det er overdrevet med en 2TB disk som system disk, jeg ville bruge en mindre på max 500MB og så sætte den store som D:/andet.
Og se lige efter hastigheden på dine diske, hvis det er Sata1 eller 2 er de langsomme i forhold til en Sata3.
Og afhængig af din PC er det ikke sikkert at du får fuld udbytte af en Sata3 disk - mener også at den skal tilsluttes et Sata3 stik på dit bundkort

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-08-16 11:08

Citat
mener også at den skal tilsluttes et Sata3 stik på dit bundkort

Øhh, kunne være jeg tager fejl at USB og diske

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 12-08-16 07:43

Tak for svaret mig-selv.