/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Forviring omkring undertag
Fra : ara
Vist : 183 gange
100 point
Dato : 09-08-16 20:13

Hejsa.

Vi skal have nyt ståltag og i den forbindelse også et nyt undertag.

Undertaget er et såkaldt diffusionsåben undertag.
Skal der monteres ventilationsstudser i sådanne undertage.

Det er her jeg er forvirret. En siger ja og en anden nej.

Findes der en herinde der har det helt rigtige svar

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-08-16 21:34

Om svaret er rigtigt eller ej kan jeg ikke garantere for, men læs her

Citat
Diffusionsåbne undertage kan anbringes direkte mod isoleringen. Ved denne type er det særlig vigtigt at konstruktionen er tæt mod det indre af bygningen. Denne tæthed kan f.eks. opnås ved en omhyggeligt udført dampspærre på isoleringens varme side.

Ved begge typer skal der oven på spær og undertag lægges en afstandsliste så udluftning og bortledning af nedbør mellem lægter og undertag kan foregå uhindret. Afstandslisten skal være minimum 25 mm tyk.

https://duko.dk/diffusionstaet-diffusionsaaben

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-08-16 23:10

Har du tænkt på at få brandisolering under stråtaget, så kan brandforsikringen nedsættes betydelig.
Forsikringsselskabet kan nok henvise til hvordan det skal udføres. For det afhænger jo også af om det er et "åben" eller udnyttet tageatage.
VH Palle

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 13-08-16 00:15

Der "tales" om STÅLTAG ikke STRÅTAG!!!!

Kommentar
Fra : ara

Dato : 13-08-16 11:39

Har talt med producenten og de siger det IKKE er nødvendigt.

Har desværre ikke modtaget et svar jeg kunne bruge til noget derfor annullerer jeg

Annuller spørgsmålet
Fra : ara

Dato : 13-08-16 11:39

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål