/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Fejlmelding
Fra : pirt03
Vist : 214 gange
50 point
Dato : 09-08-16 13:39

Jeg får denne melding i et lille vindue med rødt kryds, når min stationære PC tændes og opstart er overstået:

"Der er ikke installeret en AMD-grafikdriver eller driveren fungerer ikke korrekt.
Installer driver ....."

Når jeg så går til AMDs hjemmeside for at installere driveren, kan man lade et program tjekke. hvilken driver, jeg skal anvende. Jeg får så at vide, at alt fungerer fint og at det er den korrekte driver, der er installeret.

Jeg har for nylig installeret W10, og har i øvrigt også skiftet batteri på motherboardet.

I Øivrigt ser det umiddelbart ud til at alt fungerer. Fejlmeldingen er bare et irritationsmoment, så det ville være rart at slippe for den.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-08-16 13:56

Prøv og fjerne enheden i enhedshåndteringen og fjern enhedsdriveren samtidig. Går så ind på amds hjemmeside og find din driver og installer den.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-08-16 14:45

Der findes drivere der er bedre end dem du finder på kortets hjemmeside, hent et gratis driver opdaterings program.

Har selv et AMD kort og fik altid at vide at jeg var opdateret med sidste nye - hvilket ikke passede da driveren var 5 år gammel, og der kunne ikke hentes nyere fra AMD´s side - men et program fandt øjeblikkeligt en ny, og så kører det bare.

Hvis du som jeg ikke opdaterer din driver, vil du opleve at din pc hænger på visse hjemmesider (især med film) eller bare går i sort og genstarter

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-08-16 14:49
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-08-16 14:58

NB, grunden til at jeg skiftede var netop at jeg på visse sider med film, fik melding om at min skærmdriver var holdt op med at virke, og så gik der kun et ½ minut og puter gik i sort og genstartede - det behøver jo ikke være dit tilfælde.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 10-08-16 08:35

Den bedst egnede driver finder du selvfølgelig på producentens hjemmeside, alt andet er vrøvl. Du skal bruge den manuelle søgefunktion, da den automatiske er afhængig af at forskellige ting på din computer er iorden, for at det virker korrekt. Er du sikker på den besked du får ikke er noget snavs du har fået på maskinen, som blot prøver at lokke dig til at installere et eller andet driver opdaterings program? Gå til AMD'S hjemmeside, søg manuelt efter den korrekte driver, download installationsfilen, højreklik på filen og vælg kør som administrator. Så burde driveren blive installeret korrekt. Det er selvfølgelig absolut det bedste at afinstallere den gamle først. Jeg tror ikke der findes Win 10 drivers der er 5 år gamle til dit kort. Hvornår var det lige Win 10 blev frigivet? Juli 2015 hvis jeg husker rigtigt.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 10-08-16 08:41

Hvad er det præcis for et kort du har? Hvis du ikke ved det kan du i enheds håndtering se hvad model dit grafik kort er.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 10-08-16 10:52

Et godt gratis driversøgnings program er helt sikkert:

http://www.iobit.com/en/driver-booster-pro.php?__c=1

Prøv det...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-08-16 14:05

Citat
Jeg tror ikke der findes Win 10 drivers der er 5 år gamle til dit kort. Hvornår var det lige Win 10 blev frigivet?

Ved ikke om den var møntet til mig? men min driver var 5+ år gammel, og jeg skriver intet om Win10 = men at den så virker sammen med Win10 er en anden sag.