/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Keyboard mapping, hvordan gøres dette?
Fra : rudik
Vist : 246 gange
35 point
Dato : 08-08-16 10:24

Er der en måde hvorpå man kan binde en keyboard knap til at agere LeftControle +Middle Mouse click?

Det er en funktion jeg bruger igen og igen og jeg får ondt i pege fingeren af hele tiden at holde knappen nede på musen. Hvis man nu kunne sige at hvis vinduet ”autocad” var åben så skulle leftcontrole altid agere sådan. Det er det samme i inventor.

//RudiK

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-08-16 11:28

Ved ikke om jeg forstår problemet rigtigt, men du kan lave (optage) en gentagelses funktion med disse, som udfører samme ting igen og igen;
https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=record+keyboard+and+mouse
Ellers kan du hente diverse programmer der kan ændre tastatur genveje, kan ikke anbefale nogle:
https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=shortcut++program

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-08-16 22:17

NB, kan du ikke lave det i selve programmet = optag Macro?