/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Have/plæne klipper - traktor
Fra : mig-selv
Vist : 289 gange
100 point
Dato : 31-07-16 19:24

Kan sådan en, holde til at køre over nedskårne buske (små stubber 2-3cm tykke) når man slår græs

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-07-16 20:37

Min kan.... Murray15,5 hk. Fikser også resterne af hækafklippet.

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 100 point
Dato : 31-07-16 20:39

Men hvis det er et bundt ville jeg ikke gøre det. Men hyben og vildskud fra hyld er ingen problem.

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 31-07-16 20:39

Prøv forsigtigt. 3 cm tykke er sikkert lidt voldsomt.
Prøv først med en burhøne

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 31-07-16 21:03

Tak for svaret 3773.
Det en masse små vildskud - op til tykkelsen på hyben, de er klippet ned, men jeg ved ikke hvor tæt og kraftig en ´traktor´ klipper.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-07-16 21:32

Har en naturgrund, og kører tæt på med traktoren. Den får også lov til at fikse muldvarpeskud. Det koster så en gang knive om året, men whatever. Køb dem på Lyngby teknik og så er det ikke så galt. Regulære trærødder vil jeg ikke prøve med. Men selv ret rigelige rester af hækafklip findeles nok så smukt. Den gamle med 12,5 Hk var ikke så effektiv, men Murray'en er stor set ligeglad.