/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
renault capture
Fra : kivi
Vist : 352 gange
100 point
Dato : 13-07-16 11:27

jeg søger nogen som har en capture for at høre om deres visker også lyder som om de er slidte og ruffer når de vender for at køre tilbage

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-07-16 13:12

At ruffe: Det at tjene penge på prostitueredes virksomhed

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-07-16 16:28

Mener du motoren eller bladene? har lige haft samme problem med viskerne, og det var ruden der var fyldt ´film´ fra vejr og vej.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 13-07-16 17:38

jeg har prøvet at rense forruden totalt men synes ikke det har hjulpet nok

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 13-07-16 19:59

Jeg går ud fra,at det er de viskerblade der var på bilen da du købte den,gør som jeg,smid dem ad H til,og køb nogle kvalitetsviskere,f.eks.hos thansen.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 14-07-16 08:11

ja viskerne er originale og bilen er 2 måneder så ???

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 14-07-16 08:34

Jeg skiftede også mine da bilen var temmelig ny.Jeg kørte til forhandleren,fordi jeg troede,at det var selve viskermekanismen der var i uorden,fik der at vide,at det var selve viskerbladene der lavede lyden,købte så nogle nye et andet sted,da forhandeleren forlangte en ublu pris . PS,lyden har ikke været der siden.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 14-07-16 10:07

Uanset hvilke blade du kører med bør de være så vinkelrette på ruden som muligt.
Så kan de "vende" og køre i modsatte retning uden at skrubbe henover ruden.

Gummiblandingen har også meget at sige. Især når det er koldt. Viskerne skal helst bevare lidt smidighed når kulde og frost sætter ind.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 14-07-16 11:22

jeg har været på værkstedet hvor de siger at bladene vender som de skal men det kan være at det er gummiblandinger der er skyld i det

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-07-16 21:51

Hvis det er selve motor du vil teste, så slå visker bladene ud og hør om motor støjer.
Selv har jeg tænkt at udskifte mine med blade der giver ruden en gang ´silikone´ første gang de er i brug, og derved giver beskyttelse i længere tid, de er ikke særlig dyre (max 20.-) mere end normale.
Og de er fra enten Thansen eller Biltema.
HUSK at rengør ruden før første brug.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 15-07-16 08:04

Det lyder, som andre også har skrevet, som om dine viskerblade trænger til udskiftning !!

Køb Bosch AeroTwin viskerblade - fås ikke bedre ! Du kan Google hvor du kan købe dem - mange muligheder !!

ØV4

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 15-07-16 08:05

det er ikke motoren som støjer det er når bladet vender fra lodret stilling for at køre ned igen

Accepteret svar
Fra : omahexen

Modtaget 100 point
Dato : 15-07-16 08:48

kivi,tror du ikke på det vi skriver,køb nu nogle nye viskerblade,det er jo ikke hele bilen der skal skiftes,men kun et par viskerblade,kør ind til thansen eller lignende,og lad dem råde dig.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 15-07-16 09:19

ja det er meget godt men bilen er kun to måneder så den skal vel ikke have skiftet allerede

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-07-16 03:20

Citat
men bilen er kun to måneder så den skal vel ikke have skiftet allerede

Derfor kan viskerne altså godt være dårlige, de kan være mange år gamle før de endte på din bil og gummiet er udtørret i mellem tiden.
De kan også være for lange ? går mod kantet af ruden

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-07-16 03:21

Hvis det virkelig kan høres, så er det bil forhandleren du burde tale med..

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 16-07-16 07:30

Mig-selv har ret - det er i sidste ende bilforhandleren du må slås med !!

Sliddele, som dæk og vinduesviskere, er ikke omfattet af fabriksgarantien på bilen, men hvis forhandleren er blot en smule fornuftig, giver han dig nye viskerblade uden beregning. Husk nu at tale pænt til ham - det fremmer forståelsen !!

ØV4

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-07-16 13:24

Citat
men hvis forhandleren er blot en smule fornuftig,

Ja, han vil vel ikke hænges ud som dårlig forhandler for et par blades skyld - men man ved jo ikke.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-07-16 14:06

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 18-07-16 13:32

Tak for svaret omahexen.