/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Ruko Code Handle 7810
Fra : vivian67
Vist : 6245 gange
50 point
Dato : 09-07-16 17:56

Hej. Jeg har et terrassedørsgreb med kode. Ruko Code Handle 7810, som ikke vil åbne. Når jeg indtaster koden, lyser håndtaget grønt og man kan høre et lille klik, men håndtaget vil ikke åbne.
Jeg har prøvet at skifte batterier men det hjalp ikke. Nogen der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 09-07-16 18:45

Kender det ikke, men en søgen på nettet
Havde problemer med Rukos Code Handle 7810 til vores terrassedør. Elektronikken virkede ikke efter batteriskift. Kontaktede deres tekniske afdeling, og fik at vide, at Ruko havde haft problemer med netop dette håndtag fra 2012. Derefter blev jeg stillet om til deres kundeservice, der ...
https://dk.trustpilot.com/review/www.ruko.dk

Samme problem https://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/181856

Manual
http://www.ruko.dk/Other/Ruko_dk/Downloads/Manualer/7810_Brugsanvisning.pdf

Kommentar
Fra : vivian67

Dato : 09-07-16 19:07

Hej Katekismus. Tak for svaret - men alt det har jeg også selv fundet. Det jeg søger er en måde at få døren låst op. Det er nemlig rigtig træls med en terrassedør der ikke kan åbnes

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 09-07-16 21:08

Ja, det er surt

Jeg ville sende en forespørgsel til Ruko.

Tel: 44 54 44 54 E-mail: ruko@ruko.dk www.ruko.dk

http://www.ruko.dk/Other/Ruko_dk/Downloads/Brochurer/Code_Handle_window_produktblad_ruko.pdf

Kommentar
Fra : vivian67

Dato : 09-07-16 21:15

Tak det har jeg gjort. Men der er jo længe til mandag hvor de måske svarer

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 50 point
Dato : 10-07-16 05:50

Man kan vælge at bore hoved af skruerne??

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 10-07-16 08:09

Jeg har en helt almindelig terrassedør af træ med nøglelås, den er vejr(fugt)afhængig, så engang imellem vil den ikke åbne/lukke, medmindre jeg med håndtaget presser døren udad, indad, opad eller nedad, eller en kombination af flere retninger, samtidig med jeg låser op eller i.

Det kunne være det sker for din dør, jeg gætter på at en batteridrevet lås har færre kræfter end en lås med nøgle, og derfor er mere følsom for vejr!

Godkendelse af svar
Fra : vivian67

Dato : 10-07-16 11:59

Tak for svaret rotw. Det er helt almindelige skruer, så nu har jeg da fået håndtaget pillet af, og sat et andet midlertid i.
Nogen der ved hvordan man evt. kan bruge Ruko grebet uden at bruge låsen. Jeg har prøvet bare at pille batterierne ud, men så kan håndtaget ikke dreje.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 11-07-16 17:04

Hvis jeg var dig havde jeg skrevet til Ruko og afventet deres svar kunne jo godt være at de evt ombyttet den eller "fik den til at virke igen)

Almindigt skruer ?? så er der ikke meget sikkerhed ved den når det er envejsskruer

Kommentar
Fra : Puren

Dato : 17-07-17 12:25

Fejlen skyldes 2 små fjeder inden i

Men løsning er simple hvis de er under 4 år...

Så tag din kvittering en send til til ruko på standard@ruko.dk så sender de en bevis så du kan få den/dem ombyttet til nogle nye hvor du har købt dem

Hvis du ikke har din kvittering eller de er over 4 år
-your shot out of luck

Kommentar
Fra : shiver

Dato : 08-10-19 16:22

Jeg havde selv samme problem en gang. Det letteste er bare at kontakte en låsesmed og så rykker de hurtigt ud.
Jeg bruger de sammen som vi har i vores andelsforening https://www.laaseop.dk/