/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Deling af ADSL forbindelse + Trådløst Ne~
Fra : DDEBJ_Madsen
Vist : 681 gange
60 point
Dato : 24-06-03 20:24

HeY...

Jeg har et spørgsmål angående ADSL Deling..

Hvad skal jeg bruge for at få et trådløst netværk + trådløst deling af min adsl forbindelse...???

Arbejder en trædløs router sammen med trådløse netkort.. jeg har kigget lidt på linksys..

kan det evt. anbefales..??

Venlig Hilsen Daniel..

Kommentar
Fra : LEXeBus

Dato : 24-06-03 20:37

Hvis du ikke har ADSL kan du få en startpakke fra TDC, den indeholder det du skal bruge.

Til hjemmbrug behøver du ikke tænke så meget over hvad du vælger, for det er din ADSL der bestemmer hastigheden. Hvis du har behov for at transportere mange filer mellem dine komputere skal du selvfølgelig være opmærksom på hastighed osv.

Du kan gøre flere ting.

Hvis du har en etableret forbindelse som du ønsker at dele med andre, så behøver du jo ikke skifte routeren. Du kan sætte et ekstra netkort i den første maskine, og derfra dele internettet. Hvis du ikke har Win XP, kan jeg foreslå LanSuite 2003 fra www.software602.com. Den er gratis til under 5 brugere og indeholder alt hvad du skal bruge for at dele internetforbindelse (DHCP, Proxy mailserver - samt mulighed for sikring mod f.eks sex-sider overfor børn- er meget let at installere og virker på alle Windows maskiner). Når du så bliver træt af at den ene komputer altid skal være tændt - så kan du investere i den trådløse router.

Kommentar
Fra : DDEBJ_Madsen

Dato : 24-06-03 20:57

Jeg har adsl...

men jeg ønsker ikke at trække nogen kabler så jeg vil gerne have et trådløst system..

jeg har ikke brug for at overføre mange filer...

men der skal kunne kobles en bærbar til netværket når jeg investere i sådan en..

jeg har windows 98 på den ene og 95 på den anden..

jeg vil gerne være fri for at den ene computer altid skal stå tændt...

Kommentar
Fra : LEXeBus

Dato : 24-06-03 21:28

Jeg har hørt at man kan få et accesspoint der sidder på en almindelig router - så skal du selvfølgelig bruge et trådløst kort i hver af PC'erne.

Det kan måske endda være at du kan beholde din eksisterende installation som den er, og så udvide som du har økonomi til eller som den bliver nødvendig. JEg mener købe et accesspoint og et trådløst netkort til den maskine der ikke er hul igennem til idag, og så købe trådløst kort til den bærbare når du engang skal have den...

Kommentar
Fra : DDEBJ_Madsen

Dato : 24-06-03 21:43

jeg har ikke noget netværk som landet ligger.. så jeg mangler måde trådløse-netkort til de to pc jeg har nu.. plus en trådløs router.. Er det rigtigt...

Jeg har ikke nogen router.. bare et almindeligt adsl modem..

Accepteret svar
Fra : LEXeBus

Modtaget 70 point
Dato : 24-06-03 21:52

Du har allerede en ADSL Router, det er den du er forbundet med.

Hvordan forbinder du til den nu? USB eller netværkskabel?

Jeg har iøvrigt lige været inde på www.shg.dk for at kigge på trådløst lan, det er jo tiltalende. Jeg har ligesom dig nemlig 2 PCere + en bærbar. Og den bærbare kunne være rar at have mere mobil - og ungerne komputer kunne da være rar at få ud af mit kontor.

Jeg kigger på Netgear, den koster ca. 1700, har firewall og printserver - samt en swich til almindelige netværksledninger.. Så kan man få nogle små USB ting til 400-500kr per maskine, det er så det.

Det er ikke billigt - men det er da billigt for stumperne. :)

Kommentar
Fra : DDEBJ_Madsen

Dato : 24-06-03 22:29

det er med netværkskabel...

Del vil sige at jeg med Netgear kan få alle pc'erne på nettet uden kabler plus en printserver...

det var måske ik' så ringe endda..

og så kan jeg også have den pc der står ved siden af routeren med almindelige ledninger.. så jeg ikke skal have nyt netkort...???

har lige kigget på netgear. Og det ser ud til at det bliver sådan en.. altså en router + 1 usb adapter og lidt kabler .... skulle jeg så mangle mere....

Kommentar
Fra : LEXeBus

Dato : 24-06-03 22:37

Kun den tid det tager at installere og hente, men den er jeg sikker på du finder...

Held og lykke

Godkendelse af svar
Fra : DDEBJ_Madsen

Dato : 24-06-03 22:51

Tak for svaret LEXeBus. c',)

jeg tror jeg snart er kørende uden kabler...

Hilsen Daniel =)

Kommentar
Fra : LEXeBus

Dato : 24-06-03 23:04

Velbekomme

Du er altid velkommen på www.lexebus.net hvis der er mere.... og med dit resultat :)