/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Langsom pc efter installation af Win10
Fra : Niederhof
Vist : 277 gange
100 point
Dato : 29-06-16 21:08

Jeg har lige installeret Win10 på en Aver, med 1,6 GHz uP og 4 GB Ram (heraf 3 GB anvendeligt)
Og den er blevet mega-langsom - hvad gør jeg ?
(jeg har ingen erfaringer med Win10)

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 29-06-16 21:57

Hvilken antivirus program har du?

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 29-06-16 22:06

Der er ikke installeret noget endnu (udover det indbyggede i Win10)

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-06-16 23:46

står den og henter opdateringer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-06-16 01:45

Giv Windows 10 en chance inden du smider den ud igen, når systemet er blevet opdateret nogle gange kommer der sandsynligvis mere fut over feltet, der gjorde der med mine computere

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-06-16 08:00

Hvis pc også var langsom før opdatering, kan det skyldes en dårlig disk.
Du kan tjekke disken med disse:
http://www.hdtune.com/
http://crystalmark.info/software/CrystalDiskInfo/index-e.html

Har selv lige skiftet en disk der var meget dårlig, den ville ikke rigtig starte op og når den gjorde, var den total langsom, samme problem har jeg med den jeg bruger nu, men af nød osv..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-06-16 09:53

Højreklik på startvinduet > vælg enhedshåndtering > er der nogen anmærkninger eller står det hele på en pæn lige kolonne.

Anmærkninger = drivere som ikke rigtig passer til comp/win 10

Hvis din comp er en 1.6 dual er den mage til min som er på 1.7 dual og 4 Gb ram -2,99 udnyttet
Og den kører rimelig hurtigt.

Du kan se alle data sådan
Højreklik på startruden og vælg system