/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Bålafbrænding Sankt Hans aften
Fra : ebg_888
Vist : 378 gange
100 point
Dato : 22-06-16 18:19

Så er det Sankt Hans aften i morgen, og tid til min bøn om at tænke sig om, når kvasbunken skal brændes af.

Vil du skåne de dyr, der har gemt sig i kvasbunken - fra at blive brændt levende?

Så skal du flytte bålet nogle meter, inden du sætter ild til det - helst på selve dagen for afbrændingen.

Det er ikke nok blot at larme eller at ryste op i bunken, så vil fx pindsvinene blot putte sig - mange pindsvin lider hver Sankt Hans aften en frygtelig død.

Der kan også være fugle, som har bygget rede i kvaset.

På forhånd tak, hvis du vil gøre dig den ekstra ulejlighed!
- og god Sankt Hans aften!

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/06/20/205004.htm

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 22-06-16 19:37

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-06-16 20:30

Yes - det gør vi så.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-06-16 20:53

ebg_888

Et godt råd, som du kommer med. Jeg vil ønske at alle, der har/skal stået/stå for et bål i morgen har taget det hensyn.

God Sankt Hans

Men men men bliver der også taget det hensyn til heksen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-06-16 20:56

Ja da Ans - jeg har købt rigelig med koste.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 23-06-16 17:04
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-06-16 01:11

Dyr og fugle overlevede sikkert bålet eller det som skulle have et bål, det drivvåde træ kunne mange steder ikke brænde i år

Godkendelse af svar
Fra : ebg_888

Dato : 25-06-16 21:37

Tak for svaret mig-selv.