/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Overføre foto til dvd
Fra : omahexen
Vist : 315 gange
200 point
Dato : 27-05-16 19:55

Jeg har fået sendt en del fotos til min dropboks,altså jpeg foto,nu vil jeg gerne gemme dem på en DVD,hvordan ?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-05-16 20:45

Download/ marker billeder og send til dvd.
Du kan også bruge Windows Movie Maker

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-05-16 20:46
Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 28-05-16 09:10

Jeg har nu brændt billederne på DVD,men kan ikke åbne dem.Jeg bruger Win.7

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-05-16 12:33

Kan du ikke se billederne på samme computer som er brugt til at brænde DVD?
Eller er det en anden enhed som ikke kan vise billederne?
Måske du har glemt at lukke DVDen efter brænding
Hvordan brændte du billederne?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 28-05-16 12:44

Hvilken fejlmelding får du?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-05-16 15:11

Har du hentet billederne ned på din pc, det kunne være genveje du har brændt over på dvd

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-05-16 19:11

Citat
men kan ikke åbne dem.Jeg bruger Win.7

Hvis du mener at den ikke vil starte dvd, så kan funktionen være ude af kraft.
Kan rettes i kontrolpanel/hardware og lyd
Eller gå til Start/ denne pc og klik på drevet, så skulle du gerne kunne se hvad der er på skiven/ eller den starter selv

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 28-05-16 19:41

Jeg kan godt se billederne på PC,det ser også ud til at de er brændt,den vil bare ikke vise det,når jeg trykker på DVD.Der kommer ganske vidst den blå side med diasshow men mere sker der ikke.Kan det have noget at gøre med,at de er sendt til mig på dropbox ?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-05-16 19:49

Citat
at de er sendt til mig på dropbox ?

Næppe, hvis de er standart billedformat / jpeg
Prøv lige at gå i start/pc - og h-klik på drevet - der ligger dine brændte filer og burde kunne åbnes.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-05-16 19:50

Hvis du kan åbne filerne på dvd, så er det brændingen der er slået fejl

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 29-05-16 08:53

Jeg har nu prøvet alt det,som i har foreslået,prøver at brænde en ny,det undrer mig bare lidt,at når jeg aktiverer disken,står der,at den indeholder de 28 fotos.Det drejer sig om husfotos,ejendomsmægleren kan ikke overføre dem til deres hjemmeside.Kan fotografen ikke overføre dem på en anden måde,har spurgt,men det vidste han ikke.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-05-16 01:22

Han kan pakke dem med 7Zip, så er de helt originale.
Der findes også sider hvor han kan lægge dem op gratis (pakket/komprimeret):

https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=gratis%20fil%20upload

https://www.sendspace.com/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-05-16 01:26

Citat
Kan fotografen ikke overføre dem på en anden måde,har spurgt,men det vidste han ikke.

Hvilket format er billederne i, mange kameraer tager billeder der ikke lige kan åbnes.
H-klik på et billede/egenskaber.