/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
ELmåler?
Fra : mig-selv
Vist : 364 gange
100 point
Dato : 15-05-16 21:09

Har en fjern aflæst elmåler fra Kamstrup? men fik aldrig at vide hvordan den virker = triptæller osv.
Nogen der kan forklare det i små detaljer, så vidt jeg kan se? kan jeg fremkalde - total forbrug/forbrug nu/ og siden sidst, men hvordan gemmer jeg indtil næste gang.
Der sidder en ´pind/knap´ der kan skubbes til venstre og højre samt klikke indad...

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 15-05-16 21:46

På et stykke papir eller i Excel

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 110 point
Dato : 15-05-16 21:48
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-05-16 22:00

Citat
På et stykke papir eller i Excel

Hvor stikker jeg det ind i måleren??

Citat
For mig ukendt fænomen, men mon dette er til hjælp
'http://www.tme-elnet.dk/kundeservice/fjernaflaest-elmaaler/brugsvejledning-fjernaflaest-elmaaler

Helt sikkert, men knapper og dioder er ikke helt som min = skal lige nærlæse det HELE på linket.
Tror den du henviser til, er for dem der også selv har lidt Energi de skal have afsat.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-05-16 09:03

Jeg kan se det dag for dag på hjemmesiden.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-05-16 17:03

Citat
Jeg kan se det dag for dag på hjemmesiden.

Det plejer jeg nemlig også, men som de skriver på deres hjemmeside, er det lavet om på grund af nye regler på EL markedet ? og det kan jeg så ikke forstå, da det intet har med priser at gøre - men simpel afmåling af læseren - gamle afmålinger har de slettet.
Forresten fik jeg endelig efter 12 dage en mail fra selskabet, og de har rykket alle a´conto betalinger (kvartalsvis) en måned tilbage, dårlig service at de ikke kan oplyse den slags pr brev/mail eller bare på deres hjemmeside.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-05-16 17:05

Og det er Energi Nord jeg har.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-05-16 17:07

Citat
afmåling af læseren

Eller burde der ikke stå aflæsning ag måleren.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 17-05-16 14:13

Tak for svaret katekismus.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 17-05-16 16:29
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-05-16 17:36

Tak tak, har fundet den dybere mening med ´genstanden´.
Men skulle lige hjælpes lidt på vej - de grå celler er ikke hvad de har været.