/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
IP telefon og Skype
Fra : lukas2502
Vist : 332 gange
225 point
Dato : 13-05-16 23:25

Jeg har en Gigaset C 610 IP, og en Skype forbindelse. På telefonen kan jeg se at IP forbindelsen er igennem, det er mig ikke muligt at få VoIP- assistenten til at få "hul" igennem. Når jeg starter IP Installations-assistenten, er det mig ikke muligt at fjerne flueben i IP 2 + 3 + 4, og få sat flueben
i IP 1 jeg har prøvet at nulstille håndsættet, det hjalp ikke.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-05-16 08:26

skype er ikke bare en almindelig Vo ip forbindelse. Jeg tror ikke du kan få skype direkte fra den gigaset telefon.
Man kan købe en særlig skype bærbar telefon, hvor man mad en lan forbindelse til basen , og router til internettet kan skype ( uden billede) uden at computeren er tændt.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 14-05-16 08:47

Ved at nulstille og genstarte basen, er der nu ingen flueben i IP 1 -5.
Så vidt jeg forstår skal der være et flueben i 1, men hvordan?
Jeg har fået et automatisk betjent telefonnummer, som skulle viderestille til en konkret kontaktperson på Skype, virker ikke endnu.
Da jeg er nybegynder i det her, kan det være svært at finde vej.
Når jeg forsøger at følge Installations-assistenten, kommer der en liste med forskellige VoIP udbydere, er det noget der evt. kan bruges?

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 225 point
Dato : 14-05-16 10:45

Der er mange Voip udbydere til vidt forskellige priser. Søg først på nettet og find en udbyder som tiltaler dig. Kontakt dem derefter og få hjælp til indstillingen af telefonen. Det er forskelligt for hver udbyder. Du kan ikke få voipforbindelse, før du har et abonnement med brugernavn og kode.
Jeg tror ikke på at du nogensinde får den til at virke på skype.
Hvis det mod forventning lykkes, hører vi meget gerne om hvordan.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 14-05-16 14:39

Gigaset supportere kun skype via M34 USB adapter, og kun hvis de har et supporteret håndset og BASE, som eks. SL 560
http://www.fritidsmarkedet.dk/artikel/17249-bluetooth-derhjemme
Skype benytter ikke SIP som er det Gigaset IP telefoner supportere.

Med den model du skal, skal du har fat i en SIP/VOIP udbyder, så som Fonet

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 14-05-16 14:44

Det kunne tyde på at det ikke er den rigtige telefon jeg har. er der nogen der kan sige om denne kan det der forventes?
http://www.ip-phones.dk/product/rtx-4088-172/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-05-16 16:09

Den du har linket til, ser ud til at kunne det du vil.

Læg mærke til, at en DEKT telefon sikkert kun virker i nærheden af den holder som hører til.
Altså - det er ikke nogen "mobiltelefon" der kan bruges overalt.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 14-05-16 16:31

Citat
Den du har linket til, ser ud til at kunne det du vil.

Jeg har lige set hvad forskellige brugere siger om denne telefon, desværre ikke ret meget positivt vedrørende kvaliteten.
Det ser i det hele taget ud som om at der ikke laves/sælges "Skype ready" telefoner mere.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-05-16 16:37

Så kan du jo bruge skype telefoni via en smartphone / iphone / windows 10 phone.
Det køres jo over en browser, og kan bruges bare der er en netadgang med wifi

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 14-05-16 18:05

Men jeg har hverken smartphone, iphone eller windows 10 phone.

Godkendelse af svar
Fra : lukas2502

Dato : 14-05-16 22:57

Tak for svaret transor. Det var det bedste Svar

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 15-05-16 09:40

Bedste måde er at købe sig en billig Smartphone med WiFi AC, da dækning så er bedst.
På denne tilslutter du dig så til dit WiFi og installere Skype, da Skype programmet så holdes opdateret af Microsoft, hvilket er problemet med den gamle special telefoner med indbygget Skype, at de ikke holdes opdateret.

Til dette kraves ikke et SIM kort (Telefon abb.), men du ville jo kunne vælge også at gøre dette, og evt. også med Data, så ville du ha Skype med dig over alt.
Altså hvis det er hvad du ønsker.

PS. hvis du er mere til iPhone kunne en brugt model evt. købes for at holde prisen nede, men så få du nok kun WiFi N, med ikke lige så god dækning, og skal sikkert lade den op noget oftere.