/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Callistemon/flaskerenser busk
Fra : bodillouise
Vist : 402 gange
100 point
Dato : 10-05-16 20:10

Jeg har købt busken og gravet den ned i haven i dag.
Da jeg havde gjort det kom jeg til at tænke på om jeg have placeret den det rigtige sted.
Derfor gik jeg ind og undersøgte hvad der stod om planten. Jeg blev lidt overrasket over at busken bliver 3m, men kræver overvintring inde hvor temp er 5-10 grader, må ikke udtørre.
Jeg overvejer at jeg måske skulle sætte den i krukke, så skal jeg ikke tænke på at grave den om når efteråret kommer. Hvad ville i gør ?

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 110 point
Dato : 10-05-16 20:25

Det er nok nemmest med en krukke................og evt en lille vogn (møbelhund fra eks. bauhaus)
Så den nemt kan køres ind i et skur. Måske skal den også pakkes lidt ind for krukken holder ikke så nemt kulden ude.

I Paris Versailles kører de palmer og andet ind om efteråret med store gaffeltrucks.
http://www.storbyinfo.dk/versailles-slottet-paris/

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 11-05-16 10:28
Godkendelse af svar
Fra : bodillouise

Dato : 16-05-16 18:14

Tak for svaret Eyvind. Den er blevet plantet over i en krukke, så må jeg se om jeg kan få den til at overleve vinteren inde

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-05-16 18:58

Lad os håbe det -