/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
TDC FÅR MIG OP I DET RØDE FELT
Fra : ingelein
Vist : 515 gange
50 point
Dato : 06-05-16 20:28

Vi gik over til bredbåndstelefoni hos TDC. SIDEN HAR VI MINDST HAFT ET UDFALD PÅ TELEFONEN EEN GANG OM MÅNEDEN. TDC KAN IKKE FORTÆLLE, HVORFOR DET SKER.

Vi ringer ikke ret meget hverken ud eller ind, så der kan gå flere dage, hvor vi ikke ved at man ikke kan ringe til os. Som regel er det et familiemedlem som mailer til os og fortæller at de har prøvet at ringe i flere dage. Når vi så afprøver telefonen får vi en meddelelse om at vi skal slukke for Homeboxen, tænde og vente 15 minutter. Hallo, det er sgu lang tid, hvis man akut har brug for 112 og samtidig er gået i panik og mobilen er væk eller uden strøm.
Nu var det så galt igen et par dage. Jeg sendte en mail til TDC, FOR DERES KUNDETJENESTE HAR JO LUKKET I WEEKENDER OG HELLIGDAGE. NUMMERET TIL DERES HOTLINE ER IKKE TIL AT FINDE, men der har de bemanding på i weekender og på helligdage.
Der kom svar om at jeg skulle ringe til et nummer, som kune hjælpe mig. JA TAK, DEN FLNKE DAME SAGDE AT MAN SKULLE SLUKKE OG TÆNDE FOR SIN HOMEBOX MINDST EEN GANG OM MÅNEDEN. Da jeg vlle vide, hvorfor man ikke havde meddelt det, svarede hun at det havde man desværre glemt at skrive i manualen. FOR FILEN DA, jeg troede at TDC beskæftiger sig med kommunikation!
JEG VAR RASENDE OG SAGDE AT JEG VILLE OVERVEJE AT SKIFTE TIL STOFA. Det syntes hun så bare jeg skulle.
Men jeg havde knap nok lagt røret på, før TDC kom med den ulidelige TILFREDSHEDSUNDERSØGELSE.
EN SKAM AT DET BARE ER EN MASKINE, SOM IKKE REGISTRERER AT JEG BEDER DEM RENDE MIG ET VIST STED,
Ingelein

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 06-05-16 21:42

Ja,Ingelein. TDC er heller ikke min kop te.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-05-16 23:59

Kundeservice er for mig en ting man skriver til OG HÅBER de svarer tilbage.
Sidder selv og venter på svar 3 steder fra, og har intet hørt i denne uge - måske næste.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 07-05-16 00:37

De var nu ellers ikke mere end 1 helligdag om at svare fra TDC, MEN KUN MED EN HENVISNING TIL ET ANDET NUMMER JEG SKULLE RINGE TIL, OG DER FIK JEG DEN OMTALTE BESKED.
Ingelein

Kommentar
Fra : Preb0232

Dato : 07-05-16 01:38

Så er der balance, ved TDC
Højere priser
lavere service.
både post Danmark og TDC lever i fortiden.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 07-05-16 08:36

Citat
JEG VAR RASENDE OG SAGDE AT JEG VILLE OVERVEJE AT SKIFTE TIL STOFA.

hvorfor gør du det så ikke bare?

Jeg har tænkt mig at prøve DLG TELE når nu WAOO ikke længere er leveringsdygtig TV.

YOUSEE og TDC har da bestemt ingen gang på jorden, det er der da utallige eksempler på.

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 07-05-16 08:48

Hvis alle Kanduer ville skrive,hvor utilfredse de er med TDC,tror jeg,at siden hurtigt ville blive fyldt op.Jeg ringede selv til TDC.og spurgte,hvorfor min smartphone som regel melder "fejl",når jeg vil læse indgående mails,jeg skulle bare genstarte den,det hjalp ikke,ringede til dem igen,fik det svar,at jeg skulle kontakte producenten,her fik jeg det svar,kontakt TDC.Derfor spørger jeg,er det kun sælgere,og ikke folk med teknisk indsigt der sidder ved telefonen.Jeg kan stadig ikke læse alle mails,men har givet op !.Så jeg siger tak til TDC,fordi de forsøgte at hjælpe mig,(det var en vits).

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 07-05-16 08:54

Jegerbangefordetikkehjælpernesnusomahexen,TDCervistgåetheltbagafdansenogderkommerikkenogetgodtudafatfrekventeredenbutik...

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 07-05-16 09:08

At skifte, er jo ikke så nemt som at skifte sokker. Det betyder at jeg skal have routeren eller andet grej placeret et andet sted i huset. P.t.er TDC HOMEBOXEN placeret på mit arbejdsværelse, så min PC er tilsluttet via KABEL. Jeg ved ikke, hvor meget det betyder kun at være trådløst på nettet? Vi har i forvejen STOFA TV via Antenneforeningen og det stik sidder i stuen, midtvejs i huset. Måske vil det give en bedre forbindelse til den sidste ende af huset. Jeg skal have undersøgt, hvad skiftet koster. Jeg er usikker på om jeg kan bruge vore trådløse BEOCOM 6000 med STOFA. Dem er vi glade for, fordi vi kan ringe internt med dem.
Vi har 56 skridt fra den ene ende af huset til den anden og vi har arbejdsværelse så langt fra hinanden...........og det system dur også udenom TDC....... TROR JEG NOK.
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 07-05-16 09:41

Jeg har nu også været ude for en yderst hjælpsom TDC montør eller hele to! Gad vide, hvor pressede TDC's medarbejdere er, for det er jo ikke indianerne vi skal skyde på, selvom det er dem vi sårer!
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 07-05-16 09:44

@marken84
Skynd dig at få bestilt nogle mellemrum til dit tastatur. Du går i fare for at blive blacklistet, medmindre du ligefrem ønsker det. Sig bare til!
Ingelein

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 07-05-16 11:18

Citat
Du går i fare for at blive blacklistet

UHA nu bliver jeg bange...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-05-16 11:32

Citat
Hvis alle Kanduer ville skrive,hvor utilfredse de er med TDC,tror jeg,at siden hurtigt ville blive fyldt op.

De har dog to tilfredse kunder. Nemlig konen og mig.
Vi har lille tv pakke, med bredbånd. Tlf.: Kun mobil. Vores boks begyndte også med udsættere, her efter nytår. Vi lukkede ned, i højst fem min. Så virkede skidtet igen.....måske resten af dagen.

Da der var trukket længe nok, på vores tålmodighed, ringede vi til dem. Flinke, som de jo er, sagde damen at det skulle vi ikke bøvle mere med. De ville omgående sende en ny boks. Sagt som gjort.

Meget nem at montere. Det kører bare derudad nu. Den gamle havde vi fra 2011. Mobil virker også 100%. Vi ligger ca. 300 m. fra en central. Det bliver det jo nok ikke ringere af.

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-05-16 12:20

Citat
svarede hun at det havde man desværre glemt at skrive i manualen. FOR FILEN DA,
Ved ikke hvad dén laver, men ´almindelige´ mennesker slukker for deres elektronik for at spare penge, så måske derfor at det ikke står i manualen

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 07-05-16 12:24

nu er der jo sikkert forskel, men vi har fået at vide at man IKKE skal slukke for routeren og da slet ikke, når der også er telefoni på!,,
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-05-16 13:57

Citat
når der også er telefoni på!,,

Som skrevet kender jeg ikke din router, men jeg ved at jeg er ude for samme, bare med min pc og det er fordi at routeren/tlf selskabet skifter min IP adresse - du kan sikkert undgå problemet ved at få/købe dig en fast IP, det plejer at koste ? 20.- pr måned.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 07-05-16 17:36

@marken84
Hvor vil du så komme af med din galde ?
Ingelein

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 50 point
Dato : 07-05-16 18:57

Øhh....
Citat
Sagt som gjort.

Det er nok nærmest omvendt.
Vi slukker aldrig for vores boks(e). Kun på stand by.

M.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 10-06-16 10:59

Tak for svaret Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-06-16 14:35

Selv tak, ingelein. Håber det funker nu. Som skrevet har vi aldrig slukket helt, kun på Standby. Jeg tror ikke sådan en boks, har godt af at blive kold, for så pludseligt at blive tændt igen. Det er jo noget fintfølende elektronik.

Vh. M.