/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
Umoderne.
Fra : Mosebaek
Vist : 548 gange
100 point
Dato : 30-04-16 18:38

Selvom man er gammel, rynket og gråhåret, får jeg lyst til, engang imellem at kigge konen i øjnene, og lægge denne her på afspilleren. Den findes også her:
https://www.youtube.com/watch?v=eqGrqc-lbGg

Er det mig der er ved at gå i barndom, eller...........

P.S.: Svensk musik har "plaget" mig siden ca. 1973. Andre lidelsesfæller ????

M.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 30-04-16 21:03

Ja da, selvom det er lidt svært at se hinanden dybt i øjnene med briller på
Tror at vi og ægteskabet har lidt flere år på bagen for vores melodi er fra 1956- og så længe har vi kendt hinanden, gift siden 1960 og kun været sur på hinanden i halve timer ad gangen. Vi ved jo at vi vil hinanden :-
Ingelein

ps. Gu, er det da umoderne, og ved at være unikt, men folk render jo efter det unikke i dag, blot ikke i partnerskabet. Gad vide om det er derfor skønhedskirurgerne har kronede dage? Folk skal jo ud på "markedet" flere gange i deres liv og så nytter det jo ikke noget med lidt patina og alt det løse, hvis man skal være med i ra cet.
ingelein

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 30-04-16 21:26

Nej, du er rar

( jeg ser Charlie i Parken - del 1, lige nu)

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-04-16 22:10

Citat
Folk skal jo ud på "markedet" flere gange i deres liv og så nytter det jo ikke noget med lidt patina og alt det løse, hvis man skal være med i ra cet.

Jeg har aldrig orket det langrend efter kvinder. Havde bøvl nok, med at indfange hende, jeg har kendt nu i henved 50 år.
Som man siger: Topmålet af dovenskab, er at gøre det rigtigt første gang.
Citat
Nej, du er rar

Den flotteste kompliment, jeg har fået længe. Ser også Charlie i Parken.
Lige nu "Mini Chubber Band".

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-05-16 12:24

Selvfølgeligt vil nogen tænke: Sikke noget sentimentalt pis.
Men var Beethoven ikke også sentimental ??
Uden iøvrigt at sammenligne, de to "kunstarter".

Alt musik er jo godt. Ørerne skal bare lige stilles ind, til de forskellige genrer.

Af jazz, var det en fornøjelse at høre saxofonisten Jesper Thilo og trommeslageren Svend Erik Nørregaard. Sidstnævnte er desværre død, for flere år siden. Ikke at forglemme bassisten Hugo Rasmussen. Der er død fornyligt.

M.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-05-16 13:51

Det behøver jo ikke lige at være den musik man foretrækker, som er forbundet med minder. For os var det den første film i biffen sammen
Tro det eller ej, jeg er mest til "Rock" fra dens yndste dage : Tutti Frutti, Jailhouse Rock, Rock around the clock. Det kan stadigvæk få de gamle ben til at spjætte
Ingelein
Ps. Jeg har oplevet både Louis Armstrong og Lionel Hampton live ...... ak ja, det var tider

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-05-16 16:27

Citat
Tro det eller ej, jeg er mest til "Rock" fra dens yndste dage : Tutti Frutti, Jailhouse Rock, Rock around the clock. Det kan stadigvæk få de gamle ben til at spjætte

Det lyder positivt. Her kniber det desværre alvorligt med benene.

Men sangene kan jeg sagtens huske. Jeg har ligget mange timer, med transistoren ved øret, i håb om at få lyd på, fra Radio Luxembourg.

Elvis var jo nok den første, der gjorde rock "lovligt". Men i virkeligheden, var der flere før ham. Bl.a. Bill Haley med, som du nævner, Rock Around The Clock. Mange af dem døde desværre meget unge, af bil og fly ulykker.

Vi havde et lokal band, her i Thisted, der hed Thyfonerne. Når de fyrede Rock Around af, blev der fut i fejemøget.
Citat
Ps. Jeg har oplevet både Louis Armstrong og Lionel Hampton live ...... ak ja, det var tider

To af de helt store.

M.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 100 point
Dato : 02-05-16 20:34

Hvor sjovt
http://www.thisted.visbilleder.dk/Default.aspx?pr=101&n=1829&img=50636&AspxAutoDetectCookieSupport=1

http://www.dk-rock.dk/dkthy.htm

Selvfølgeligt vil nogen tænke: Sikke noget sentimentalt pis. Nej, du - det er musikglæde du besidder, og glæden er årsagen til musik, ellers var/er der vel ingen grund til at spille!

Så fortsæt du med at bibeholde brugbarheden af musikglæden, det er jo en af grundene til, at du altid tænker positivt, netop fordi du forstår at glædes!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-05-16 21:22

Tak for billede, og de smukke ord. Ja, det er jo go`e gamle Thyfoner. Nenè Nørskov, har haft Tonight orkestret indtil sidste år, da de lagde op. Gudbenådet saxofonist.
Nulle er desværre død......at høre ham "røre i gryderne".... Lars Rådahl lever endnu. (Gik på teknisk skole med ham). De to sidste ???

Musikmæssig er Thy selvfølgeligt mest kendt for Bjørn & Okay, samt Kandis Men sandheden er at der har været en perlerække af dygtige musikere og band`s her i Thy.

Beviset er her (Jeg har selv bogen):
http://salling.dk/bog-papir/boger/faglitteratur/historie-mytologi-og-religion/pop-og-pigtrad-om-to-hundrede-musikere-og-femogtres-orkestre-fra-popmusikkens-guldalder-i-thy-40336.html?gclid=CNrQ3PqFvMwCFanOcgodDIkH8A

Som før nævnt, hygger jeg mig, med de svenske dansbands. Flere af dem har holdt 50 års jubilæum. Og nogle føres videre, af anden generation, i samme navn.

En stor del af Bjørn & Okay, Kandis repertoire, stammer netop fra de svenske bands. Som igen har "lånt" meget fra Tyskland, Italien og Spanien.

M.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 03-05-16 13:18

Jo, det er en fin bog, og den kan jeg godt forstå, du måtte eje.

Jeg tror kun jeg er bekendt med Bjørn og Okay, der er fra Thy.
Jeg synes, det var vildt mærkeligt, at de kom i hjemmet hos min fætter
http://www.thisted.visbilleder.dk/Default.aspx?pr=101&n=864&img=10683

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-05-16 18:34

Citat
Jeg tror kun jeg er bekendt med Bjørn og Okay, der er fra Thy.

Bjørn & Okay, er fra Hurup Thy. Og der bor også Bjørn`s søn Johnny, som er sanger i Kandis.
D.v.s. Bjørn er oprindelig Københavner, men kom til Thy, ganske ung. Kom i lære som Typograf.
Citat
Bjørn & Okay, er fra Hurup Thy.

Det kan selvfølgeligt diskuteres, hvor de er fra. Trommerslageren bor nede i Randers/Djursland området. Et andet medlem, mener jeg er fra Skive. Og en fra Salling. Men de har "station" i Thy.

Citat
Jeg synes, det var vildt mærkeligt, at de kom i hjemmet hos min fætter

Jeg kan se på billedet, at din fætter har haft el-forretning i Hurup. Så er det jeg tænker, om Johnny (Kandis) har været i lære der. Da jeg ved han er udlært elektriker.

M.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 06-05-16 20:52

Det kunne vel være, jeg ved det faktisk ikke!

Men det var jo ikke så mærkeligt, når de boede i samme by, fælles interesser, jævnaldrende børn osv.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-05-16 13:38

Tak for svaret katekismus. Og de dejlige ord:
Citat
Så fortsæt du med at bibeholde brugbarheden af musikglæden, det er jo en af grundene til, at du altid tænker positivt, netop fordi du forstår at glædes!

Vh. Og fortsat god Pinse. M.