/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Trailer omregistrering ?
Fra : bjoern1
Vist : 760 gange
100 point
Dato : 28-04-16 16:05

Hvis jeg sælger min gamle trailer (T 500kg) privat, hvilken garanti har jeg så for at køber får den omregistreres, og ikke bare kører videre "i mit navn" ? Trailere skal synes først inden den kan omregistreres. Vil det være sikrest at syne og omregistrere den i forbindelse med handelen ? Syn og omreg. er bare en formalitet, som dog koster ialt 630 kr.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-04-16 16:16

Mig bekendt er er hverken vægt afgift eller forsikring på sådan en / under 500kg.
Så du kan egentligt være lige glad, det er den nye ejer der står med problemet og bøder.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-04-16 16:17

Citat
Vil det være sikrest at syne og omregistrere den i forbindelse med handelen

ja

Kommentar
Fra : bjoern1

Dato : 28-04-16 16:38

Til mig-selv: nej en så lille trailer er uden vægtafgift og særskilt forsikring, men jeg var mest interesseret i at vide, om jeg - hvis jeg bare sælger - efter ca 3 uger kan meddele Skat at jeg ikke er ejer af den mere (hvis altså køber ikke har sørget for omregistrering !
Uanset hvad, rejer ikke interesseret i at at andre kører med en trailer som jeg hos skat står reg. som ejer af !

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 110 point
Dato : 28-04-16 16:48

Trailer / Påhængskøretøj UDEN bremser - Registreringssyn
Syn på trailere er altid registreringssyn da disse ikke indkaldes til periodesyn, men istedet skal synes ved ejerskifte. Trailere med totalvægt på 500-750kg er ofte uden bremser. Spørg os hvis du er i tvivl.
http://www.mikkels-bilsyn.dk/#!priser/c4nz

Ja, du kan kontakte Skat efter de 3 uger
http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=1817299&vId=0

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-04-16 17:39

De handler jeg har lavet med kørertøj, har køber altid fået at vide at jeg afmelder dét med det samme (efter en uges tid), og så er det normalt at forsikring osv er gyldig i 3 uger - det er altid ejeren af køretøjet der er ansvarlig for både det ene og andet.
Og jeg har aldrig hørt fra det Offentlige.
Du kan ikke komme til at hænge på noget - med mindre det er din bil der har traileren bag efter sig.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-04-16 17:50

Kan du ikke sælge den uden nummerplade og så selv afmelde den - det er da det samme for køber når den skal synes alligevel....

Kommentar
Fra : bjoern1

Dato : 28-04-16 20:05

Nej Bent Juul. Det er ikke rigtigt. Hvis den ikke skal synes (mindre end 5 år gammel, eller synet indenfor seneste 2 år), kan den "bare" omregistres, feks over nettet (kr 380). Hvis jeg piller plader af, skal ny ejer syne den OG KØBE NYE PLADER - og det er til en hel anden pris !

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-04-16 21:11

Citat
Trailere kører med én nummerplade. Nummerpladen koster 590 kr

http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=2153366&vId=0

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-04-16 22:18

Citat
Hvis jeg piller plader af, skal ny ejer syne den OG KØBE NYE PLADER - og det er til en hel anden pris
Jeg forstod at den under alle omstændigheder skal synes. Så det er da kun prisen for nummerpladen og som mig-selv skriver koster den kun 590 kr. og så er man sikker på at den bliver omregistreret.
Du skriver i dit spørgsmål at den skal synes.... så jeg forstår ikke at du skriver ovenstående??

Kommentar
Fra : bjoern1

Dato : 28-04-16 22:28

Katekismus: uanset hvad mikkels-bilsyn skriver så skal en trailer kun synes hvis den er mere end 5 år gammel, og Ikke har været synet seneste 2 år !
Mig-selv: ja, og netop derfor vil det jo være skørt af afmelde nummerpladen inden salg. Jeg vil bare sikre mig at køber ikke bare kører videre uden syn og omregistrering - det er jo netop muligt da det jo er en trailer som ikke er omfattet af periodevis syn og som ikke skal være særskilt forsikret

Kommentar
Fra : bjoern1

Dato : 28-04-16 22:34

Ja Bent Juul, den skal under alle omstændigheder synes før den kan omregistreres, men hvis den har nummerplade skal der kun betales for synet, hvorimod hvis den ingen nummerplade har, så skal der yderligere betales 590,- for en ny plade !

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-04-16 00:08

Så må du da selv syne og om-registrere for at være sikker på at det bliver gjort....der er jo ingen alternativer.

Godkendelse af svar
Fra : bjoern1

Dato : 29-04-16 08:14

Tak for svaret katekismus.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-04-16 08:24

Citat
sikre mig at køber ikke bare kører videre uden syn og omregistrering

Det må kunne lade sig gøre på Skat med NemId.
Hvordan og hvorledes den så bliver indkaldt til syn ved jeg ikke, men en bil/mc kan ikke omregistreres hvis først den er kaldt til syn (eller det er over 2 år siden sidste syn - gælder for mc, som heller ikke er omfattet af periodisk syn)