/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
vhs til dvd
Fra : anuarak
Vist : 262 gange
300 point
Dato : 26-04-16 12:20

Jeg har lovet en ven at overføre en vhs optagelse til dvd - jeg har købt EASY CAP usb kabel med program TVR 2.5 jeg kan overføre optagt i følgende formater: mpeg 1-2-4 og vcd ntsc-svcd ntsc-dvd-ntsc og vcd-pal svcd-pal dvd-pal --- har prøvet mpeg-2 dvd-ntsc dvd-pal --- overførsel til comuter uden problemer, men når jeg brænder et af disse formater på dvd-r vil min dvdafspiller ikke godtage format og sende det op på tv -- hvad går jeg forkert - er der nogen der kan hjælpe med dette

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-04-16 12:32

ntsc er det amerikanske TV format. PAL er det vi bruger.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-04-16 12:37

Hvilket brænder program bruger du?
Prøv dette:
https://sites.google.com/site/avstodvdmain/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-04-16 12:38

Citat
har prøvet mpeg-2 dvd-ntsc dvd-pal

Se efter hvilke formater dvd/tv kan læse

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 26-04-16 13:59

mig-selv

Dvd afspiller : Panasonic DMP-BD45

Burn Aware Free
Img Burn
og har prøvet at konvertere til MPEG4 (*.mp4) format med
Bigasoft Total Vidio Converter

indspillet på DVD-r og dvd RW
uden resultat

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-04-16 14:09

Mig bekendt burde alle dvd spillere kunne afspille mpeg2.
Kan du afspille på pc?
Kan VHS være kodet?

Hvad står der under egenskaber for filmen - h-klik/egenskaber, hvis der mangler tids angivelse er filen defekt - men så burde du ikke kunne konverere den.

Programmet jeg henviser til er meget nemt at bruge, bare træk filen over i programmet og klik videre uden at røre indstillingerne.

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 26-04-16 14:12

mig-selv
Jeg har kigget lidt på dit link -- tror du at programmet kan samarbekde med usb donglen EASY CAP?
Linket virker lidt forvirende -- er det gratis - og hvor meget skal jeg downloade?
Jeg er en GAMMEL mand med en dement regnorm som hjerne
MHV jan

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-04-16 14:14

Og du afslutter vel dvd, mange lader den stå åben for at kunne fylde mere på.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-04-16 14:16

Hent denne, og programmet er gratis og noget af det bedste til at lave dvd med:
Citat
Latest stable release (2.8.4 - April 2016):

Installer Package

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 26-04-16 14:18

mig selv -
det er en optagelse fra et kamera - (bryllup) overspillet på et VHS bånd (skal kun bruge de første 6 minutter)
når jeg har fået filmen overpå computer (med EASY CAP) kan jeg se den uden problemer, men når jeg vil have den over på DVD og se den på min dvdafspiller melder den ukent format

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-04-16 14:18

Citat
med usb donglen EASY CAP?

Du skal gemme filen fra VHS på din pc og arbejd videre derfra - måske der det går galt

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 300 point
Dato : 26-04-16 14:19

Citat
se den på min dvdafspiller melder den ukent format

Prøv programmet på linket, bare træk filen over og klik dig frem

Godkendelse af svar
Fra : anuarak

Dato : 26-04-16 15:56

Tak for svaret mig-selv.
Det ser ud til at dit program virker, men jeg er nød til at hente vhs-filen ind på computer med TVR2.5 og Easy cap - derefter hente det over i dit program og lade det konvertere og brænde over på dvd
Der skal leges lidt med det for at finde den bedste kvalitet ved overførslen til computer.
tak for hjælpen
anuarak

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-04-16 18:06

Citat
bedste kvalitet ved overførslen til computer

Ja, men en ´frame rate´ på 25 og en ´bitrate´ på min 1500 / bruger selv 2000 og det er pænt på et sort tv (6000 er normal dvd kvalitet) og max opløsning går man aldrig forkert i byen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-04-16 18:07

Citat
sort tv

Stort tv