/ Forside/ Karriere / Penge / Budget / Spørgsmål
10  Teil 110
Kan man flytte fra sin el-regning?
Fra : Carlam
Vist : 638 gange
100 point
Dato : 23-04-16 22:58

Hej.
Jeg har en ven, som har fået en monster stor el-regning. El-selskabet vil ikke være med til at dele hans regningen op, og kommunen vil ikke låne/hjælpe ham, så den eneste mulighed han har for at få strøm igen er at flytte. (moralsk forkert, men...).
Men er det ikke sådan, at el-regningen følger med ved flytning?
skal lige nævnes at han bor til leje, privat.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 23-04-16 23:07

Selvfølgelig er det ikke muligt at flytte/flygte fra et skyldigt beløb uanset hvem der skyldes til...

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 24-04-16 00:12

Han må "bare" betale ved 2kassen"

Kommentar
Fra : Carlam

Dato : 24-04-16 00:16

det ved jeg, men kan de så stadig ikke få strøm.
Jeg ved at før i tiden, når lejeren flyttede, og lejerne ikke betalte. så var det ejeren der skulle betale el, før han kunne leje sit hus ud igen. og lejeren fik strøm der hvor de flyttede hen, men skyldte s'følig stadig.
Spørgsmålet var ikke om han kan undgå at betale, for det er på ingen måde hensigten..

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 24-04-16 01:11

Angiveligt et hypotetisk spørgsmål som du måske skal henvende dig til elselskabet for at få opklaret...

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 24-04-16 08:42

Er elregningen udstedt til boligens ejer eller til lejeren? Hvorfor er regningen monsterstor? Er der enlejekontrakt mellem de to parter, udlejer og lejer? Hvad siger den om betaling af forbrugsafgifter? Det er lettere at give et konstruktivt svar, hvis du afklarer disse spørgsmål.

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 24-04-16 08:44

Har han sin ejeen el måler fra el selskabet
eller er det en privat elmåler fra udlejer.
Er han lejer i et udlejnings firma af en eller anden slags
eller bor han privat hos en paraselhusejer hvor han har lejet nogle værelser

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-04-16 09:42

Overlader selskabet regningen til inkasso vil den følge lejeren.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 24-04-16 10:58

Fik selv en kæmpe regning i Februar måned (4000.- ekstra ) og forhørte mig om at få den delt over 2 gange = hvilket som sagt ikke kunne lade sig gøre - men jeg kunne få udsat regningen som ville koste et gebyr (almindeligt rykkergebyr) på 100.- valgte dog at betale hele beløbet.
Fik i samme omgang at vide at de er ved at udvikle afdrags ordninger.
Mig bekendt følger regningen CPR nummeret

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-04-16 11:09

Citat
Fik i samme omgang at vide at de er ved at udvikle afdrags ordninger.

Min leverandør har afskaffet "årsregnskabet" der ganske rigtigt falder i februar, nu bliver indbetalingerne rettet hvert kvartal, vi har også fjernaflæsning hvad der bliver mere og mere almindeligt.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 24-04-16 12:49

Hvad er det for en tankegang at have, at spørge om, hvordan man kan snyde andre mennesker til at betale for sit elforbrug - fordi man tilsyneladende har misbrugt sit forbrug - FØJ - INDKASSO¨, med tilhørende advokatsalær mv!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-04-16 13:18

Citat
Min leverandør har afskaffet "årsregnskabet" der ganske rigtigt falder i februar, nu bliver indbetalingerne rettet hvert kvartal,

Det burde alle selskaber gøre - det kan ´redde´ mange mennesker for penge problemer.

Men bliver man ´fjern aflæst´ kan man selvfølgelig se forbruget på deres hjemmeside, men hvem tænker så lige på det, især når man (tror) man bare bruger det samme strøm som sidste år

Godkendelse af svar
Fra : Carlam

Dato : 27-04-16 19:29

Tak for svaret mig-selv.