/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
SD kort til gammelt kamera?
Fra : kipumi
Vist : 512 gange
100 point
Dato : 22-04-16 18:22

Jeg har et gammelt Konica Minolta Dimage Xg kamera, som mit barnebarn på 11 år gerne vil have med på ferie til Skotland. Kan kan købe et nyt SD kort til sådan et gammel kamera? -

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 22-04-16 18:27
Kommentar
Fra : marken84

Dato : 22-04-16 18:28
Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 110 point
Dato : 22-04-16 18:59

Pas på med størrelse på kortet, det er ikke sikkert at det kan bruge et kort i særlig stor størrelse - prøv evt. at se i manualen om hvor stort det max. kan benytte. Evt. bør du gå i en fotoforretning med kameraet, så du evt. kan få hjælp til størrelse.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 22-04-16 19:13

Iflg. denne side, kan man max. benytte 16MB kort: http://www.dpreview.com/articles/5963725893/konicaminoltaxg

og det kan måske være lidt svært at finde et kort i den størrelse.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-04-16 19:38

Og mon ikke du også skal se efter hvilken C (Class) kameraet kan tage
Tvivler på at du kan bruge et mini sd kort med adapter, men skal ikke kunne sige det.
Har selv et meget gammelt kamera, og det kan ikke bruge kort der er sat i en adapter, men skal have et originalt sd kort.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-04-16 19:40

IBM 760

Jeg har kigget med på din henvisning hvor der står:

Storage...........• SD / MMC card
Storage...........• 16 MB SD card supplied

Er du sikker på det ikke bare betyder 16 MB medfølgende / indbygget
For 16 MB er jo ikke meget til den opløsning som cameraet kan bruge.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 23-04-16 07:25

Giv ham dog dit ny kamera med! Han skal nok passe godt på det og får ingen skuffende billeder og øvrige omtalt problemer

Godkendelse af svar
Fra : kipumi

Dato : 23-04-16 14:53

Tak for svaret IBM760. Jeg har været hos en fotohandler - og fået en god vejledning der. Kan sagtens få et SD kort tll 350 fotos til det gamle kamera. Ferien er reddet, siger drengen.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 23-04-16 15:05

Hvor stort kort kunne I så benytte?

Kommentar
Fra : kurt54

Dato : 13-05-16 21:51

Jeg har selv et sådant kamera omen ikke brugt i mange pr.
16 Mb er/var det der fuflge med- men et almindeligt SD kort op ttil 2Gb - (2048 Mb) kan det bruge.