/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Tilskud til elektronik?
Fra : Esco
Vist : 632 gange
20 point
Dato : 15-04-16 21:23

Hej, Jeg går og undrer mig over om det er muligt at få tilskud via kommunen til f.eks en tablet, da jeg har ADD og det ville hjælpe på mange punkter, blandt andet planlægning, holde styr på aftaler noter osv. Alarmer til diverse ting, samt et pause redskab til f.eks studier.

Det hører vist ind under "Almindeligt indbo" men da økonomien presser er det lige Pt ikke muligt at betale selv.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 15-04-16 21:35

Hvad med en blok papir og en blyant ?

Kommentar
Fra : Esco

Dato : 15-04-16 21:40

Thomas, det bruger jeg skam også. Men ofte er det ikke nok, så i stedet for at gå rundt med 20 forskellige ting kan det samles i én, og for det meste også synkroniseres med en pc så man kan se de aftaler noter osv. flere steder, altså er det nemmere at huske og eller finde.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 15-04-16 22:33

Jow jow, idéerne mangler bestemt ikke - hvad har du mon så tænkt der videre skulle ske?

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 16-04-16 06:40

du har nok en forkert hudfarve til at opnå tilskud

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-04-16 08:11

Citat
holde styr på aftaler noter osv. Alarmer til diverse ting, samt et pause redskab til f.eks studier.
Hvis du har en smartphone, vil du kunne gøre de ting du efterlyser, når du er på farten eller hjemme.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-04-16 08:34

Citat
Hvis du har en smartphone, vil du kunne gøre de ting du efterlyser, når du er på farten eller hjemme.

En god brugt kan købes for 200.- og det har alle vel råd til nu om dage.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 16-04-16 09:50

Hvis en tablet er det der skal til for at holde dig på arb.markedet, så vil jeg tro det kan være muligt, ellers tror jeg det vil blive svært.

Til sammenligning kan jeg fortælle, at mange får afslag på hjælp til briller, tandlæge o.l. med den begrundelse, at der kan laves en afdragsordning.

El-giganten tilbyder finansiering: http://www.elgiganten.dk/cms/finansiering-betalingsloesninger/finansiering/

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 16-04-16 09:51

Hvad lever du af?
Job, kontanthjælp, førtidspension eller andet?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-04-16 11:34

Hvis det er vigtigt at holde styr på mange ting, og at den skal følge dig..........smartphone er sagen.

Kommentar
Fra : Esco

Dato : 16-04-16 11:50

Jeg forstår godt, hvad i mener med smartphone, men der ligger problemet jo så i at hvis jeg samler alt i en, altså en tablet så kan man bruge den til skole arbejde, noter til timer og diverse opgaver, hvilket er rimeligt svært/ekstremt tidskrævende at gøre på en telefon. For at svare på spørgsmål; jeg får lige pt uddannelses hjælp da jeg har været hjemme gående pga psykiske problemer, starter dog på uddannelse igen efter sommer.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-04-16 12:42

Jeg kender en kvinde der også kæmper med planlægningen med læger, hjemmebesøg m.m., trods at hun både har telefon og en bærbar foretrækker hun en kalender.......og en masse små lapper og magneter på køleskabet............, hun vil heller ikke forstyrres af en elektronisk påmindelse som man kan indkode.
Kommunerne har ingen penge og overtræder rask væk serviceloven for selv de der har mest brug for hjælp.

Accepteret svar
Fra : Troldepige

Modtaget 20 point
Dato : 16-04-16 13:15

Citat
jeg får lige pt uddannelses hjælp da jeg har været hjemme gående pga psykiske problemer, starter dog på uddannelse igen efter sommer

Hvis du kan redegøre for, at en tablet vil kunne gøre, at du kan gennemføre en uddannelse, så er der måske en minimal chance for at du kan få tilskud.
Jeg er dog i tvivl om hvilken lovgivning det handler om.
Prøv at spørge inde på K10.dk , der sidder nogen, der er rigtig godt inde i de forskellige love der kan være relevante.

Men lad være med, at have for store forventninger, jeg vil mene der er en stor chance for afslag, begrundet i, at du kan købe den på afbetaling.

Godkendelse af svar
Fra : Esco

Dato : 16-04-16 18:52

Tak for svaret

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 16-04-16 21:49

Velbekomme.

Kommentar
Fra : elgmao

Dato : 10-09-16 13:29

Gode tips folkens:) Vil jeg lige tage med mig videre. Har også selv virkelig svært ved planlægningen generelt..

Hilsen Elgmao

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 10-09-16 18:09

Velkommen Elgmao.

Jeg vil lige tilføje, at hvis man søger kommunen om hjælp, uanset til hvad, så gør det skriftligt, og bed om kvittering for modtagelse af ansøgningen.
Hvis man får afslag på det ansøgte, så har man krav på, at få det skriftligt, og med klagevejledning.
Og jeg anbefaler altid, at man anker et afslag.