/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvilket ståltag.?
Fra : ara
Vist : 312 gange
200 point
Dato : 04-04-16 21:15

Hej.

Vi vil have et ståltag lagt på vores hus.

Vi har to at vælge imellem men er meget i tvivl om hvilket et vi skal vælge.

Det drejer sig om metrotile og profilmetal.

Er der en tømmer herinde der kan fortælle lidt mere om disse
to fabrikanter.?

Der er ikke meget hjælp at hente hos disse to firmaer, da de begge mener at
deres tag er klasser bedre en konkurrentens.

Der er over 10.000 kr's forskel i prisen på disse to tag.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-04-16 21:55

Du skal vel nok have en tømrer til at lægge det tag...................spørg ham hvad han foretrækker.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 04-04-16 22:04

Ville gerne have erfaringer fra folk med ståltage.

Har haft 3 tømre ude og de har alle deres ide'er og de er ikke ens.

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 200 point
Dato : 05-04-16 14:20

Profilstål er hurtigt at montere og kræver ikke den store præcision mht lægteafstand
Metrotile skal have en meget nøjagti lægteafstand og har mange samlinger og dermed mulighed for utætheder, selvom det er sjældent den slags forekommer.
Personligt ville jeg vælge Metrotile, dels fordi jeg synes det er pænest og dels fordi det er lettere at arbejde med alene.
Men ivalitetsforskellen er vist hip som hap.

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 06-04-16 20:58

Tak for svaret trimare46.