/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Enheden kan ikke stoppes
Fra : o.v.n.
Vist : 489 gange
200 point
Dato : 02-04-16 20:56

Ja overskriften er som der står når jeg vil frakoble en af mine eksterne harddiske, der er ingen programmer eller andet som bruger harddisken når meddelelsen kommer, der er ingen problemer med at frakoble de usb memory stik jag har det er kun harddiskene.
Styresystemet er Windows 10 på begge computere, Ubuntu computeren kan sagtens stoppe harddiskene
Der er flere partioner på harddiskene, har det nogen indflydelse på at Windows ikke kan stoppe harddiskene?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-04-16 23:19

Jeg kan forestille mig at patitionerne skal stoppes hver for sig.... men jeg ved det ikke. Det er værd at prøve...

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 200 point
Dato : 03-04-16 08:39

Har tit samme problem, og mener der har noget at gøre med hvilke filtyper der har været åbnet.
Mig bekendt kan du ikke se alt hvad der forergår mellem pc og disk, har du åbnet en Office fil og programmet opdaterer sig selv, kan det have indflydelse.
Det kan også være disken software der laver problemer

Prøv at tilslut disken uden at åbne filer og se om problemet stadig er der.

https://quickandeasysoftware.net/software/usb-disk-ejector

Kommentar
Fra : alka

Dato : 03-04-16 10:46

Det sker også for mig. Jeg slukker for PC, taget stik/usb ud, og problemet er løst.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-04-16 11:07

Det gør den også for mig.

Jeg går ind og åbner en mappe.................lukker af - klikker på sikker fjernelse.
Og så virker det nogle gange.
Men ellers slukker jeg også comp. helt ned og tager USB fra.

Jeg har ikke fundet noget mønster for hvornår det sker, men det er fordi HD og comp. stadig snakker sammen - eller tror at de gør det.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-04-16 11:28

Prøv at log af pc - hurtigere end genstart, og fjern disken

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-04-16 17:35

Citat
Jeg kan forestille mig at patitionerne skal stoppes hver for sig
måske ja men hvordan gør man så det? Partionerne er nedtonet i Sikker fjernelse af hardware, der står kun Skub Elements 1042 ud, og så partionerne K - K - M som nedtonede der ikke kan klikkes på.
Jeg slukker helt for computeren inden jeg fjerner disken men det er træls når jeg skal bruge den igen lidt senere.
Er det nok at logge af? Er drevene så helt stoppet?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-04-16 20:43

Citat
Er det nok at logge af? Er drevene så helt stoppet?

Går ud fra det, da ALT på min pc skal genstarte = netværk/mail, diverse selv valgte programmer osv.

Og så kommer jeg til at tænke på et problem jeg selv har haft med hurtig fjernelse af diske - og har skrevet om det her inde.
I Bios er der noget der hedder IDE/ACHI som har noget med hurtig fjernelse af diske - dog på selve bundkortet - men mener også det har indflydelse på USB diske:
https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=ide%20vs%20ahci
Jeg brugte dette program som bare kan lukke for det hele findes i 32/64bit og ligger samme sted som? det normale program:
http://mt-naka.com/hotswap/index_enu.htm

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-04-16 11:19

Tillad mig, med et par grynt:
Jeg har efterhånden brugt USB stik i mange år. Tusindvis af billeder/tekst. Forresten efter god instruktion fra o.v.n.. Det sker een ikke kan lukkes ned. Det skyldes som regel, jeg har overset, dens navn er synlig i Stifinder. Intet må kunne ses. Men det ved i jo alt om, i specialister.

Men jeg har to USB`er, der volder problemer. Den ene fryser begge pc`er. Både stationær win XP, og bærbar win7. Den anden fryser kun win XP maskinen, mens den virker i win7 (bærbar).

Lidt en gåde for mig. Kan de mon vækkes til live. Heldigvis, har jeg det som Ræven, med flere udgange: Jeg har fem andre, fuldstændig identiske. Så hvis een går i udu, er det ikke en katastrofe.

M.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-04-16 01:43

Jeg lader spørgsmålet stå åbent indtil jeg har prøvet USB Disk Ejector, den ser lovende ud og skal prøves, det bliver først om nogle dage, job og landbrug tager det meste af min tid

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-04-16 00:12

Tak for svaret mig-selv. Desværre er der ingen af forslagene der virker men tak for fosøget også fremover vil jeg slukke computeren som jeg plejer før jeg tager usb skikket ud