/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hvor købes brugt bagrude til Megane?
Fra : cristian2
Vist : 329 gange
110 point
Dato : 31-03-16 20:20

Jeg er blevet påkørt af en eller anden, mens min bil stod parkeret, og bagruden er smadret. (Desværre er der ingen tegn på hvem det er, og jeg er ikke kaskoforsikret).

Hvor køber jeg en brugt bagrude som passer netop til min bil?

Jeg har prøvet "'Datalager", men jeg synes det er svært at se, om bagruderne her passer netop til min bil (stationcar).
Er der nogle der kan hjælpe mig med at finde frem til, hvor jeg kan købe en brugt bagrude?

Måske i udlandet?

Tak for hjælpen!

RENAULT MEGANE I Grandtour (KA0/1_) (stationcar)
1.6 16V (107Hp) benzin
fra 03-1999 til i dag
Reg: YE32062.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 31-03-16 20:38

Kør hen til en autoophugger. Han kan søge i en database og skaffe den hjem, hvis den findes hos en eller anden.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 31-03-16 23:00

Tør ikke love noget, men jeg ved ham her har "gjort" meget i Renault.

http://www.skinnerupauto.dk/

Måske han har nogle tips.

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-04-16 07:52

Som skrevet, ned til din lokale ´hugger´ så kan han se hvad det drejer sig om.
Har selv prøvet at bestille småting på nettet, og de passer som regel ikke når man udskifter dem, og det kan der være flere grunde til.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 01-04-16 18:25

hvor bor du i det danske kongerige.
sådan ca.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 01-04-16 18:27

spørger kun, fordi fragten på sådan en kan være dyr, Det er jo smartest vis man kan hente den selv.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 02-04-16 22:36

Kan du ikke indtaste dit registreringsnummer på søgesiden.
Det kan man de fleste steder, og så får man den rigtige stump

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 110 point
Dato : 06-04-16 00:16

Citat
Det kan man de fleste steder, og så får man den rigtige stump

Det kommer lidt an på så meget - slår man sin ´dyt´ op på Thansen er der også flere muligheder på samme biltype/årgang, så kan kun anbefale at møde op ved en ´hugger´ og få ham til at bestille det hjem - og prisen for montering er sikkert billigere - hvis man ikke gør det selv..

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-04-16 00:24

Citat
Jeg er blevet påkørt af en eller anden

Skal ikke spille bagklog, men du kan købe billige Dash Cam fra Kina til 80.- der optager alt, især påkørsel (aktiveres ved bevægelse eller påkørsel), med Night Vision, kvaliteten er meget ringe hvis du optager 5+ meter fremad - men ellers kan du se man både det ene og andet på nært hold - og forsikringsselskaberne/Politi elsker beviser i visse sager.

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 06-04-16 16:21

Tak for svaret mig-selv.