/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Tre hjulet El-scooter J55T Bilka
Fra : tadeo
Vist : 1690 gange
300 point
Dato : 23-03-16 09:08

Jeg har købt en El-scooter ved Bilka.

Mit spørgsmål er om nogen af kandu`s læsere har erfaringer med den?

Jeg hører gerne nærmere om både og dårlige og gode.

Kan tilføje, at jeg var udsat for at ventilen i slangen faldt ud,
med deraf fladt hjul.

På forhånd tak
Tadeo

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 23-03-16 09:32
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-03-16 12:11

En defekt slangeventil er tilfældig og nok det mindste problem på noget med hjul, men naturligvis må det aldrig ske på større hurtigkørende, desuden laver fabrikken heller ikke slangerne selv.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-03-16 12:54

Nej fabrikken laver nok ikke slangerne selv. Men de vælger leverandør og kvalitet af slanger.
Når de vælger slanger fra en leverandør uden ordentlig kvalitetssikring, så er resten nok af samme skuffe.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-03-16 13:51

Den er jo ikke ret dyr. Og splinterny..

Det jeg synes tæller, er hvornår den punkterer...
Når det sker, er det ikke en stille sivning, men et puf, der får køretøjet til at slingre..

Og hvis man er langt væk hjemmefra, så er det ikke sjovt at sidde og vente på vejhjælp måske i timevis...
Men husk at abonnere på vejhjælp. Man kan jo ikke flytte den ret langt selv.. Og da slet ikke, hvis man er dårligt gående.

.....jeg købte en elscooter med tophastighed 15 kmt og max kørsel uden opladning er 70 km.
Den kostede så 27000 plus et par tusinde i ekstraudstyr..
Og alligevel punkterede den første gang efter et år. Og anden gang et halvt år senere.
Nu er hjulene skiftet til garanteret punkterfrie hjul.

Det er vel ligesom med biler: jo mere man vil betale, jo mere kan man forlange..

...en anden ting, jeg synes er problematisk er hvis der ikke er andre værksteder end producentens/forhandlerens. Når garantiperioden er udløbet, kan det blive rigtig dyrt..

Jeg har dårlige erfaringer med at bruge forhandlerens værksted. Og endnu dårligere erfaringer med at bruge et all-round værksted, der også servicerer biler..

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-03-16 16:09

Citat
.....jeg købte en elscooter med tophastighed 15 kmt og max kørsel uden opladning er 70 km.

Den må ikke køre hurtigere, men jeg har set flere der gør det.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-03-16 17:01

Nej, Luffe... Det er lidt unfair... Jeg bliver rask væk overhalet af cyklisterne...

Og endnu mere unfair, at elcyklernes egenfart -altså uden at man hjælper til med pedalerne, er 30kmt.

Men pyt.. Jeg har ikke så travlt...

Og med de bulede cykelstier, vi har, har scooterdyret alligevel bedst af at jeg ikke kører for stærkt..

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 23-03-16 17:14

Tak for svarene.

Lad mig lige slå fast, det er hele ventilen i slangen der røg ud, da jeg ville undvige nogle skår fra en knust flaske, jeg punkterede ikke.

Det er mig der har skrevet en af anmeldelserne med speedometer.

Jeg får sendt en ny slange fra Bilkas leverandør.

Jeg er ved at tegne abonnement SOS.

MVH
Tadeo

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 23-03-16 18:17

Jeg savner stadig nogle svar fra brugere af denne El-scooter.

Jeg er folkepensionist 81 år med en lille efterløn, derfor er man henvist til at købe billigt.

Den er fremstillet i Kina, med alt hvad det indebærer, men jeg har nu været glad for at bruge den.
Den fås også i mere avancerede modeller. s Se linket.

http://china-scooter.en.made-in-china.com/product/PSZEqcWVyehw/China-Hot-Sale-Disabled-Electric-Mobility-Scooter-with-Deluxed-Saddle.html.

Håber på respons.

MVH

Tadeo

Kommentar
Fra : alka

Dato : 24-03-16 11:27

Jeg har arbejdet med - bl.a. - el-scooter i flere år. Rust har altid været et af problemerne. Rammen/rør ruster, så en mindre "undervognsbehandling vil være et gode. Elektronik kan ikke li' fugt, men systemerne er som oftest godt kapslet ind. Når hastigheden ændres er et i pricippet lige som en 230 volt lysdæmper. Dog er der den forskel, at scooteren har trækkraften fra laveste - til højeste hastighed.

I øvrigt, så har hjulene altid været et problem, så punkterfri dæk er den helt rigtige løsning. Batterierne er en dyr udskiftning, så sørg for, at de altid er opladet - gerne efter hver tur.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-03-16 12:00

Citat
Jeg har arbejdet med - bl.a. - el-scooter i flere år. Rust har altid været et af problemerne. Rammen/rør ruster, så en mindre "undervognsbehandling vil være et gode

Jeg får muligvis også behov for en om et par år, det vil altså sige at det vil være en fordel at købe nogle produkter på tankstationen og forebygge, hvad der også kan give en god brugtpris ved bytte eller ophør.

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 24-03-16 12:04

Tænkte på, at hvis man kører itu, kan man så ikke bare ringe til Taxa og få dem til at køre? De har da biler der kan rumme elscooter?
Eller hvis man er medlem af Flextrafik? Det må da langt hen ad vejen være billigere end et medlemsskab af vejhjælp?

mvh. Amanda

Annuller spørgsmålet
Fra : tadeo

Dato : 01-04-16 09:36

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Jeg har efterlyst erfaringer, men ikke fået nogle sorry!

Vil prøve at finde et forum med muligheden.

Venlig hilsen

Tadeo