/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Vindue ? nysgerrige naboer
Fra : mig-selv
Vist : 541 gange
50 point
Dato : 18-03-16 21:17

Findes der Folie der hindrer mennesker i at se ind af et vindue - eller skal man have nye ruder/ glas

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 18-03-16 21:41

Gardiner

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 18-03-16 21:49

der findes folie
så ingen kan se ind
enkelt og nem

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-03-16 21:59

Citat
der findes folie
så ingen kan se ind
enkelt og nem

Du har vel ikke et link?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-03-16 22:00

Citat
Gardiner

Accepteret svar
Fra : ferik

Modtaget 60 point
Dato : 18-03-16 22:08
Kommentar
Fra : AG112

Dato : 18-03-16 23:10

JEG FIK GLARMESTEREN TIL AT SÆTTE ET STYKKE PÅ ET BADEVÆRELSEVINDUE
SIDSTE ÅR.
DET VIRKER LIGESOM RÅGLAS.
DET ER SVÆRT SELV AT TAPE DET OP, SÅ DET IKKE FOLDER ELLER KRØLLER,
MEN NOGEN ER GODE TIL DET.

GOD FORNØJELSE MED DET
MVH AG112

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 18-03-16 23:35

IKEA har det i metermål.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-03-16 00:59

Det er som regel de der glor som har et problem.
Og der er forskel på at glo og blot beundre et flot vindue.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-03-16 01:13

@AG112

En anden gang, brug en meget svag sæbeopløsning, een dråbe i en liter vand som påføres tyndt., sæt folien på og skub bobler og vand udad med en blød plastspartel eller en blød klud.
Den ultra smule væde der måtte være tilbage bliver absorberet af lim og plast på 24 timer.

Hvis det er et stort facadevindue ville jeg nok også bruge en prof.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-03-16 06:56

Sæbeopøsning!
...man kan vel male vinduet med et eller andet? Olie eller sæbe eller fingermaling?
Altså duppe noget på med en svamp?

Så kan man vælge at lave striber eller prikker eller andre mønstre, som forstyrrer indsynet, men som ikke forhindrer udsynet. Og man kan fjerne det igen, hvis man fortryder. Limen fra folien kan være svær at fjerne igen.

Det kommer jo selvfølgelig an på, hvor nysgerrige naboerne er. Hvis de ligefrem står og presser næsen mod vinduet, så må der nok folie til. Eller en snak med naboerne....
Eller gardiner, persienner osv..

Jeg har selv et køkkenvindue, som vender lige ud til en befærdet sti.
Flere af de andre beboere har blændet deres køkkenvindue fordi de ikke kan lide at folk kan kikke ind.
Men jeg synes at det ser trist ud udefra.
Og jeg ville sørme ikke for alt i verden blænde mit vindue. For så ville jeg ikke have noget vindue, hvor jeg kunne holde øje med omgivelserne. Mine andre vinduer vender alle ud mod min MEGET lukkede have.

Og jeg nyder da at hilse på mine naboer, når de går forbi.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 19-03-16 07:29

LUFFEA

TAK FOR DET GODE RÅD, DET VIL JEG PRØVE NÆSTE GANG.

MVH AG112

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-03-16 07:46

@Birgitta

Netop skrev skrev jeg kun een dråbe da den kun skal afspænde vandet.

Og der er vel ganske få som direkte gloooor ind for at spotte om nogen skulle være så uheldige at gå gennem stuen splitternøgne efter et bad på vej til telefonen eller en unge der lige skal trøstes, der kan så være lumske personer som vil udse sig designerting til senere opfølgning på et togt.

Muslimerne her i området afdækker deres store vinduer med gardiner hele dagen, i mangel af andet madrassser eller pap, selv i 3. sals højde, jeg tilskriver det at kvinder og piger smider hovedbeklædningen når de er alene og derfor ikke må kunne ses af mænd, men jeg har også hørt at det er en gammel overtro fra før Muhammed mod for store åbninger i boligen ud mod omverdenen.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 19-03-16 08:13

Spejlfilm one-way vinduesfilm, er flere fordele
1. man kan stadig se ud, har virkning ud af som solbriller
2. viser tydeligt man ikke ønsker de skal kigge ind

Dog husk at tilføje en sort rovfugle oven på, da fugle ellers tror de kan flyve igennem vinduet

http://www.solfilmhalvpris.dk/privatliv-vinduesfilm/

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 19-03-16 09:30

Folien kan fås hos farvehandlere, og Lidl har det flere gange om året som spotvare.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-03-16 17:13

Citat
DET ER SVÆRT SELV AT TAPE DET OP, SÅ DET IKKE FOLDER ELLER KRØLLER,
MEN NOGEN ER GODE TIL DET.

https://www.youtube.com/watch?v=DQ2aciSlO5Y

Jeg skulle vist have skrevet at jeg gerne skulle kunne se ud af vinduet - mens andre ikke kan se ind.
Min fejl

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-03-16 17:52

Ja.

Men når bare du ikke bliver sur på naboerne når du smiler og vinker til dem... Og de ikke hilser tilbage..

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 20-03-16 08:38

Tak for svaret ferik.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-03-16 09:22

Fandt noget spejlfolie, som virker efter hensigten

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 20-03-16 13:19

som jeg skrev