/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hardiske extra.
Fra : Nul7
Vist : 411 gange
100 point
Dato : 11-03-16 15:51

Hej,- Min windows 10 køre næsten normal.

Når jeg kobler en extra harddisk på, så kommer der 2 ens markeringer af samme på min Pc.
f.eks. i stifinder, men også når jeg ser under denne pc.

Hvad gør jeg, eller hvad gør jeg ikke?

Jeg vil gerne nøjes med en markering. Det gælder også for USB stik.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 11-03-16 16:06

Mener du een markering i Stifinder + een markering i Denne PC?, for det er normalt. Sådan har det været fra ihvertfald Windows XP.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-03-16 16:40

du skal kunne se de samme drev uanset om du ser i Stifinder eller "Denne computer" eller andre steder....

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 11-03-16 17:16

Jeg skal prøve at gøre mig forståelig:

Jeg får tomarkeringer af samme harddisk når jeg kobler på, både når jeg ser i stifinder, det samme når jeg ser under Denne Pc.

Jeg håber I forstår denne gang, jeg har aldrig oplevet det før.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 11-03-16 17:19

Jeg mener 2 markeringer af den samme harddisk.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 11-03-16 17:34

Ok hvis du mener to markeringer i Stifinder + to markeringer i Denne PC, så er det unormalt. Det har jeg heller ikke oplevet.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-03-16 19:19

Hvert drev har jo et bogstav, feks. bruges C drev til windows mm.
2 drev kan jo ikke hedde det samme.
I Windows skal du søge efter og åbne Opret og formatér harddiskpartitioner.
Højreklik på partitionen eller drevet, som du vil omdøbe, og klik derefter på Ændre drevbogstav eller sti... i rullemenuen

http://www.isunshare.com/windows-10/2-ways-to-rename-hard-disk-in-windows-10.html

VH Palle

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-03-16 19:39

Jeg kan godt forklare det....................det har jeg også i min win 10 stifinder.
Men ikke her i win 7, som køres lige nu.

Det er 2 ens filnavne for den samme memorystick, og det er ligemeget hvilken jeg bruger.
Det gælder også harddiske.

Men hvorfor - det kunne jeg også tænke mig at vide

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 11-03-16 23:37

Det er under Mapper/Folders du mener, og det er fordi du har flytte to af disse til dette drev

Eks. Film/Videos & Billeder/Pictures, nu har du så to henvisninger som går samme sted hen, hvorfor de også har samme navn, og ikke hvert sit navn som før

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 12-03-16 10:51

Eyvind det er som du skriver jeg har det.

I dag ser det ud til at der kun viser sig et drev for pr. memorystick på "Denne Pc" men stadig to i stifinder.

Jeg er meget ked af at slette dem, bange for at miste indholdet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-03-16 20:53

Her kan det ses, hvad problemet er ........................altså det gør jo ikke rigtig noget, men bare lidt irriterende. Det er samme memorystick i henholdsvis win 7 - 8.1 - 10
http://peecee.dk/upload/view/457771/full
http://peecee.dk/upload/view/457772/full
http://peecee.dk/upload/view/457773/full

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 12-03-16 21:32

Citat
http://peecee.dk/upload/view/457773/full

På dette billede vises drevet jo bare i 2 forskellige niveauer/placeringer.

Den nederste visning er længere ude til venstre, end den øverste, det betyder at den øverste vises under "Denne PC", og den nederste vises på niveauet over/Før "Denne PC", hvis du klikker på venstrepilen lige under "Fastgør til hurtigadgang" kan du se niveauet over "Denne PC", jeg vil tro det er "Hurtig adgang". Det er vist ret normalt at Windows 10 tilbyder at lave en genvej i hurtig adgang (Fastgøre til hurtigadgang", første gang den finder et nyt drev.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-03-16 00:04

Ok det er nok muligt, men se her
http://peecee.dk/upload/view/457775/full

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 13-03-16 00:34

Her er sku da en løsning :http://www.askvg.com/fix-drives-appearing-twice-in-navigation-pane-of-windows-10-explorer-this-pc/
Husk en kopi af registry inden du 'piller'.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-03-16 09:44

Ok - tak ..............................og det bliver rettet efter, at jeg har lavet en total backup af C:

Og så vender jeg tilbage med en køreplan til opgaven. Men ikke lige nu.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 13-03-16 16:43

Skal jeg forstå sådan. = Ligesom de filer der kommer frem i hurtigstart eller adgang er afbildninger af de filer der f.ks. er i C. drevet?
Sådan er de to ens markeringer for extra harddiskene også.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-03-16 19:35

Det er ikke afbildninger, men genveje som sender dig hen til filerne/mapperne med filer i.

Det kan være genveje til roden af et drev eks. C: eller D: eller F: (som regel = ekstern drev) alt efter hvad der er tilsluttet eller ikke gemte drev på harddisken.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-03-16 22:12

Wintast+r
skriv > regedit
OK
Find dette og fold mapperne ud en ad gangen.
(gør evt venstre rude større ved at trække i kanten mellem venstre og højre rude)
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Desktop\NameSpace\DelegateFolders

DelegateFolders ligger nederst i det der lige er udfoldet

slet så denne fil
{F5FB2C77-0E2F-4A16-A381-3E560C68BC83}

Nu burde dobbeltgenvejene forsvinde

http://peecee.dk/upload/view/457798
http://peecee.dk/upload/view/457799

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 15-03-16 13:52

Det er godt, at vi hjælper hinanden, men det er desværre for svært for mig, at benytte alle de råd, så jeg håber I vil have mig undskyld.

Annuller spørgsmålet
Fra : Nul7

Dato : 15-03-16 13:53

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål