/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
God, billig vådrumsmaling
Fra : palle22
Vist : 675 gange
50 point
Dato : 05-03-16 16:57

Hej

Er der nogen der kan anbefale en god, billig vådrumsmaling? Jeg har lidt kig på Bilkas Tendens 1 - vægmalingen herfra fik gode resultater i Tænks test for et par år siden.

Men hvad mener Kandu? Er der andet bedre til ca samme pris? Jeg skal bruge 6-8 liter.

Accepteret svar
Fra : Thomas_Mygind

Modtaget 50 point
Dato : 05-03-16 18:37

For mig så er en god vådrumsmaling noget der har god dækkeevne og som er nemt at arbejde med. Om det så holder fugt inde eller ude - det er svært at vurdere. Typisk ender jeg med at male 3 gange på min filtede+grundede vådrumsgips.

Jeg ville vælge:
http://www.harald-nyborg.dk/search?q=v%C3%A5drumsmaling

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 05-03-16 18:41

Der findes ingen billig maling, er min erfaring!
Gå til din lokale farvehandler og brug dennes ekspertice gå derefter til dit lokale byggemarked og spørg efter de egenskaber som farvehandleren fremhævede og find da ud af at prisen stort set er den samme - i Bilka tror jeg ikke de har eksperticen til noget som helst!
MV2
PS hvis farvehandleren siger at det holder i ex. 5 år så holder Bilka 2,5 år så priserne er relative

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 05-03-16 19:09

Omkring god maling - så er jeg sikker på at HVIS der var nogle gode testresultater som viste at en given maling er bedre på en eller anden måde - at så ville sælgerne altid fremhæve det.

Det jeg har set, er en tåget forklaring om at det er "bedre kvalitet" - men aldring underbygget af solide argumenter/undersøgelser/data.

Processen med at lave maling er jo ret elementær - det hander om at blande farve, fyld, tixotropdannene, hærdere og antifugide stoffer m.v. men at teste malinger over lang tid det har jeg aldrig set nogle fornuftige resultater for.

Den eneste undersøgelse jeg har set, var lavet af den norske hær - og den undersøgelse viste at der faktiske ikke var forskel om man overhovedet malede forskellige træbygninger eller ej - og slet ikke om de forskellige typer malinger gjorde at træet holdt længere. Så vidt jeg husker samlede man data over 40 år - ikke noget man lige plejer at undersøge i en kvalitetsafdeling

Når jeg ikke kan finde ud af om et produkt er bedre end et andet - så plejer jeg at vælge det billigste produkt. Men hvis der er gode data så kan jeg godt finde på at købe et meget dyrere produkt.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 05-03-16 23:27

Køber ikke maling i Harald /jem/Bilka mere
Bruger pp eller flugger

Godkendelse af svar
Fra : palle22

Dato : 06-03-16 18:04

Tak for svaret Thomas_Mygind.