/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Giantco Sport Sprint
Fra : jensviggo
Vist : 286 gange
100 point
Dato : 03-03-16 17:16

Hc har en sådan og har haft den i ca 2 måneder, han købte den brugt. Den har kørt upåklageligt, indtil i morges da han ville starte den. Den var total død. I aftes da han kom hjem satte han den ind som han plejer. Og her til morgen kunne den så ikke starte.
Batteri sikring og benzin ok. Når han slår den til tænding stiger benzinmåler, resten af det elektriske virker ikke. Starte kan den ikke
Så alle gode råd er velkommen

mvh for hc

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-03-16 18:41

Batteriet delvis faldet sammen, tag det fra, og prøv med startkabler til et bilbatteri.
VH Palle

Kommentar
Fra : spiren

Dato : 04-03-16 10:05

batterier kan godt vise 12 volt selv om der ikke er belastning på altså strøm forbrug

et fuld opladet batteri er på 13.6 volt tyder på batteriet er dårligt
hvad med kickstarter kunne den heller ikk noget der ??

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 05-03-16 04:02

Har prøvet med et startkabler fra et bilbatteri, heller ikke her var der reaktion. kickstarter sidder fast, han har aldrig brugt den, men hvordan løsner man den.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 05-03-16 14:14

hc har brugt kickstarter, men nu sidder den fast, betyder det af motoren har sat sig

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-03-16 18:37

Kickstarteren kommer du ind til ved at skrue alle bolte af på sideskjoldet hvor kickstarteren sidder.
Når sideskjoldet er af kan du nok se hvad der er galt.
Men, det kan jo også være at stempelet har sat sig fast, eller elstarteren.
Hvis elstarteren har sat sig fast, skal den jo løsnes, og afprøves. Hvis den er løsnet eller taget af, skal kickstarteren jo virke igen.
Stemplet sidder sig jo normalt ikke fast hvis han har husket motorolie: Hvad siger oliepinden ?
http://www.thansen.dk/product.asp?c=3677839224&n=-2116293621&pn=-1983069593
VH Palle