/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
oliefyr byttes til nyere må jeg det
Fra : spiren
Vist : 312 gange
200 point
Dato : 27-02-16 13:50

Hej allesammen

går og spekulerer på og skifte min gamle amanda kedel ud med et nyere brugt fyr da der er mange til salg. men må man godt skifte det ud ? (oliefyr) og det skal det fortsat være

bor uden for grænsen dvs. jeg har ikke mulighed for og få fjernvarme og naturgas

håber nogle er lidt inde i disse åndsvage regler.

mvh spiren

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 27-02-16 15:27

Men du har mulighed for at installere en varmepumpe, og det er der næsten altid god økonomi i.
For nogle år siden fik jeg penge for at skrotte mit oliefyr og komme på fjernvarmenettet.
Dengang hed det sig, at i løbet af få år ville det være forbudt at installere oliefyr, men om det også gælder en udskiftning, er jeg lidt i tvivl om.
Jeg ved heller ikke, om siden skrotditoliefyr eksisterer mere, men det kunne være en idé at undersøge

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 27-02-16 16:05
Kommentar
Fra : AG112

Dato : 27-02-16 16:11

http://energikoeb.dk/energitilskud-til-nyt-oliefyr/?gclid=CIGGkP2bmMsCFecucgodsVsJLA

https://www.bolius.dk/udskiftning-af-fyr/

HEJ
DET SER UD TIL AT DU ENDNU GERNE MÅ UDSKIFTE DIT OLIEFYR, NÅR DU IKKE KAN
FÅ NATURGAS ELLER FJERNVARME.
SE MEDSENDTE LINK.

MVH AG112

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-02-16 18:23

Tilfældigvis, efter at vi har fået varmepumpe, har vi ikke længere brug for vor brændeovn,
så god som ny, men fra 1997 og ikke gammel nok til at vi kan få skrotpræmie.

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men du kan købe vor udmærkede Morsø brænde ovn,
bare til skrotprisen 2000 kr. hvis du selv henter den her i Egernsund.

Omkring varmepumper har vi betalt ca. 15000 kr. for den, vor nærmeste nabo er forhandler,
og vi sparer nu 5-7000 kr. årligt i naturgas, ikke helt opgjort endnu,
men en tilbage betalingstid på 2-3 år, den bedste investering vi nogensinde har gjort.

Og så herudover, øget konfort,
tidlige sparede naturgas ude inde føleren på varmen forår og efterår og vi måtte tænde brændeovnen, nu altid 22 grader i stuen, og med varmepumpens virknings grad på over 5,
samt overskuds el fra vore solceller, gratis, bortset fra investeringen.

Kommentar
Fra : spiren

Dato : 27-02-16 18:31

Svendgiversen

Jeres varmepumpe i har fået indstalleret er den en luft til vand ? Og hvad mærke. Vil gerne høre noget mere om det der.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-02-16 19:24

Nej det er luft til luft Toshiba anlæg, som vi købte af vor nærmeste nabo Jan Andersen,
han og konen bor i Kjellerup, men har sommerbolig her.

Et familie fortagende hvor hendes bror har forhandlingen på Sjælland,
jeg finder snart firma navnet, som stifteren, faderen til konen og broderen, fandt på...

Kommentar
Fra : spiren

Dato : 27-02-16 19:28

Er det en du har et link til ??

Og vil du mene man selv kan sætte det op har lavet mit hus selv så hænderne sidder vidst rigtig nok ??

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-02-16 19:28
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-02-16 09:56

Stifteren, faderen hed Gunnar, Gidex er Gunnars idé plus et x.
Et udmærket firma som jeg kan anbefale med førende varmepumper.

Jan Andersen holder weekend hernede i øjeblikket, men driver også forretning herfra...

Kommentar
Fra : spiren

Dato : 28-02-16 10:04

Det bare super svendgiversen jeg vil undersøge lidt i de baner. Men må erkende jeg ikk er blevet klogere på om man må bytte ud eller ej

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-02-16 11:33

Fundet på nettet, kommer tilbage med link.

Bor du derimod i et område uden mulig-hed for fjernvarme eller naturgas,
må du stadig udskifte dit oliefyr med et nyt - også efter d. 1. juli.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-02-16 11:37
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-02-16 11:54
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-02-16 13:02

Altså, du må gerne udskifte dit gamle oliefyr med et nyere, også i 2016,
men du kan ikke få skrotpræmie ved eksempelvis at købe vores nyere og mindre forurenende,
det er både for nyt til at få skrotpræmie, og for gammelt til at afløse nyere og bedre oliefyr.

Sorry Svend

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-02-16 13:16

Ude i fremtiden ender det vel med varme via varmepatroner på varmeværkerne og tilsvarende i boliger uden for rørføringen.
Pt kan de ikke bruge dem grundet høje afgifter, i stedet for bliver vores overskud fra vindmøllerne solgt billigt til udlandet.

Kommentar
Fra : BilstrupV

Dato : 03-03-16 21:49

Byt til brugt er der lidt risiko i, da jeg mener, at ny-installeret skal være godkendt med attest.
Jeg har byttet til brugt, men først efter at have været omkring skorstensfejeren for at få godkendt attesterne på enhederne.

Annuller spørgsmålet
Fra : spiren

Dato : 05-03-16 10:08

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

men fik denne mail fra eof

Hej Dennis

Hvis der ikke er adgang til fjernvarme eller naturgas der hvor du bor, så må du frit vælge den opvarmning, som du nu syntes. Så du må godt skifte det gamle oliefyr ud med et nyere brugt – eller et helt nyt selvfølgelig også J

Det er dog en forudsætning, at det nye oliefyr lever op til kravene i Bygningsreglementet til oliefyrets effektivitet. Det vil sige, at det skal være energimærket efter Ecodesign kravene. Hvis det ikke er energimærket, så må du ikke sætte fyret op.

Med venlig hilsen

Michael Mücke Jensen
Teknik- og miljøchef

så ved alle det

mvh Spiren