/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
problemer med optagerprogram
Fra : hanschr200
Vist : 589 gange
25 point
Dato : 14-02-16 14:52

har lige fået min pc retur fra værksted. Jeg bruger til tider Audacity optagerprogram, men når jeg
går ind i programmet får jeg meddelelsen: fandt ikke noget lyd/audioudstyr-kan ikke afspille eller optage lyd. Jeg kan se at der ikke længere er stereo mix på min pc, det plejer der at være, kan det have med det at gøre? og hvordan finder jeg det ---hilsen h.c.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-02-16 14:58

Har du prøvet at åbne programmets indstillinger? og vælge lydkort / Device.

Der findes også indstillinger for lyd nederst til højre i menu linien

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-02-16 15:00

Citat
fandt ikke noget lyd/audioudstyr-kan ikke afspille eller optage lyd

Kunne være du mangler Codecs:
http://www.codecguide.com/download_kl.htm
Pas på med hvad du siger ja/nej til - mener der er uønskede programmer i pakken.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-02-16 17:05

Eller driveren til dit lydkort er ikke installeret.
Har du lyd på andre programmer.

Kommentar
Fra : hanschr200

Dato : 14-02-16 19:59

har nu fået gang i stereo mix og kan afspille musik, men når jeg åbner Audacity får jeg stadig meddelelsen (fejl ved åbning af lydenheden, check venligst valg af enhed og lydsamplingshastighed for projektet) eller (fejl ved lydkort initialisering---fandt ikke noget lyd/audioudstyr, du vil ikke være i stand til at afspille eller optage lyd----fejl:internal Port Audio error.--vh-h.c.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-02-16 21:01

???
Hvad var den på værksted for - det kan være den er blevet værre end før?

Ellers installer originale driver til maskine som allerede skrevet (fra fabrikantens hjemmeside), SIW kan fortælle meget om mangler osv:
https://www.gtopala.com/