/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Bosch WAS32782SN/02; dårlig pumpe?
Fra : iluap
Vist : 277 gange
50 point
Dato : 07-02-16 12:01

Vi har 2 stks. Bosch WAS32782SN/02 vaskemaskiner på 5 år, begge har en vis utæthed under pumpen - den ene så meget at vi får F23-alarmer.

Er det nogle svage pumper der er monteret (hvis det er selve pumpen det kommer fra; det er ret umuligt at komme tæt på dem)

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-02-16 12:34

Spørg da lige i Bosch servicecenter? Kan huske de var rimelig large, dengang de havde skrigende vandpumper i deres opvaskemaskiner.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 50 point
Dato : 07-02-16 13:27

Jeg har oplevet dårlige og utætte vandpumper forårsaget af at der var viklet hår op om akslen i pumpen . Det kørte ind i læberne på pakdåsen og gjorde den utæt.

Sørg for at filteret sidder rigtigt.

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 07-02-16 14:14

Hvad er det for et filter?

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 07-02-16 14:15

Kan man skifte pakdåsen?

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 07-02-16 15:08

Filteret må være dét der sidder på fronten; hvis dét ikke er strammet til løber vandet ud på gulvet og ikke ind i maskinen som jeg ser det

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-02-16 15:35

Nu kender jeg ikke præcis din maskine.
På næsten alle moderne maskiner er der på forsiden en lille klap og bag den adgang til en skruepropp med filter bagved.
Det kan være muligt at skrueproppen på uden filter, eller med forkert placeret filter. Så kan diverse hår, bh bøjler, småsøm og andet ,som går gennem tromlen nå frem og sætte sig i pumpen.

Jeg vil tro at man til en bosh kan få en pakdåsedel, så hele pumpen ikke skal skiftes.
Husk at akselen skal være ren og glat uden ridser fra hårdt værktøj. Ellers får du den ikke tæt.

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 07-02-16 15:38

Der er ingen "filter" som sådan; den er totalt åben. Og begge maskiner er ens og vi har haft dem fra ny. Men bunden skal vel af for at få pumpen af...

Godkendelse af svar
Fra : iluap

Dato : 08-02-16 00:18

Tak for svaret transor.