/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Hvad blev der af FALCK abonnementet?
Fra : ingelein
Vist : 553 gange
50 point
Dato : 04-02-16 18:50

Hej
I "gamle" dage havde vi et Falck abonnement, som også ydede kørsel til f. eks. sygehus. Hvad er der blevet af det - og kan man via en forsikring opnå kørsel i stedet for at skulle bruge TAXA?
Jeg har ikke kørekort og i perioder, hvor gemalen ikke kan køre, må jeg bruge Taxa, f. eks. frem og tilbage til sygehusene i vores region - Vejle eller Kolding. Det bliver hurtigt en dyr fornøjelse.
Hvad gør I andre?
Ingelein

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 04-02-16 19:07

hvis du er for syg eller handikappet til at tage offentlig transport, kan hospitalet bevilge kørsel. Jeg bor i hovedstadsregionen og får kørsel til behandling og kontrolbesøg på hospitalerne.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 04-02-16 19:24

men til gengæld er kørslen meget anstrængende fordi det skal være billigt. Når man altid er den der bliver hentet som en af de første og afleveret hjemme som en af de sidste, og risikerer at vente på hjemkørsel i 2 timer. 15 minutters behandling kan nemt blive til 4-5 timer. Og så er man mør, for ikke at sige smadret.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 04-02-16 19:34

Hej skytten49
Lad os antage at det drejer sig om at få transporteret en nyopereret patient til sin hjemby 15 km væk. Jeg er nødt til at tage med. For det første skal jeg tage en Taxa ind for at hente patienten - (380 kr) og så skal vi jo også hjem igen. Jeg mener at vedkommende kan sidde op (?). Men vente i flere timer vil jeg ikke. Det er noget andet, hvis man er mere mobil.
For mange år siden smadrede min søn sin hånd i en maskine. En mirakelmager på Odense Universitetshospital fik den lappet sammen, så den er fuldt ud brugelig i dag og kun et ar på over-og underside er et dystert minde. På det tidspunkt havde vi et Falck abonnement og der foregik kørslen så ind imellem også sådan som du beskriver. Ofte var vi dog de eneste passagerer.
Men jeg er lige så meget interesseret i om man kan tegne sådan en "sygetransportforsikring".
Der er jo blevet alt for langt til sygehusene. Og jeg har som 75 årig ikke mod på lange rejser, først til fods, så med bus, med tog og til fods hjem. (Tja, det skal man tænke på, når man bosætter sig).
Ingelein

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 04-02-16 19:42

Man kan ikke tegne en brandforsikring når huset er brændt. Det samme gælder abonnementer der giver hjælp ved sygdom. Man skal tegne abonnementet mens man er rask.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 04-02-16 19:52

Men når det er en nyopereret patient, må hospitalet da sørge for hjemtransporten, så kunne du jo vente på hende i hendes hjem. Ring til afdelingen der udskriver hende.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 04-02-16 19:58

Huset er ikke brændt . Og jeg har da lige læst om "Flextur". Ja, godmorgen: I vores kommune kører man kun til kommunegrænsen.............skal man så gå de sidste 12 km?
Ingelein

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 04-02-16 20:09

du skal ikke bruge flextur. Jeg mener hospitalet skal sørge for patientens hjemkørsel og det er regionen der betaler. Men hvis patienten eller pårørende ikke beder om kørsel får de det heller ikke.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-02-16 21:29

Citat
hvis du er for syg eller handikappet til at tage offentlig transport, kan hospitalet bevilge kørsel.

Jeg har efterhånden haft transport mellem Thisted og Ålborg Universitetshospital mellem 25 og 30 gange. Helt gratis. (Region Nord). Hvis man er svagelig, kører en hjælper ligeledes gratis med. Her i form af konen. Det foregår i taxa/lillebil. Jeg har meget svage ben.

Har også været i Mølholm privat hospital, Vejle. Uden for min Region, men kørsel refunderet.

Reglerne må jo være ens i alle regioner. Kan tidligst bestilles 14 dage før, og senest dagen før, inden kl. 12.

Ventetid: Sket én gang vi har ventet 50 min., elers inden for en halv time.

M.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 04-02-16 21:42

Citat
I "gamle" dage havde vi et Falck abonnement, som også ydede kørsel til f. eks. sygehus. Hvad er der blevet af det -

Det findes da vist stadig:
http://webshop.falck.dk/privat/hurtighjaelp

Men hvorfor betale for noget, som man er berettiget til, at få gratis.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 04-02-16 21:51

Jeg undersøgte falck-abonnement for flere år siden. Jeg kunne godt få et dyrt abonnement, men jeg kunne ikke få kørsel, når det var pga. sygdomme jeg allerede havde ved abonnementets start. og der jo ingen grund til at betale for noget man ikke kan bruge.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 04-02-16 21:56

http://webshop.falck.dk/privat/hurtighjaelp

OBS! Abonnementet kan kun tegnes, mens du er rask. Så gør det hellere nu. Så er du godt sikret, hvis det utænkelige sker.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 04-02-16 21:59

OBS!linierne er fra Falck siden, altså ikke noget jeg siger.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-02-16 22:08

Lille supplement:
Citat
Har også været i Mølholm privat hospital, Vejle. Uden for min Region, men kørsel refunderet.

Her kørte min bror dog. Har ikke set beløbet endnu, som går ind på nem konto, da jeg først fik anmodningen afleveret, her for en uge siden, da jeg sidst var i Ålborg.

M.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-02-16 07:15

Falck ringede til mig for 15 år siden og ville sælge et abonnement som dækkede sygekørsel, forbindingskasse og endda blomstervanding og fodring af undulaten hvis jeg blev indlagt.
Jeg takkede nej da det lød dyrt.
Jeg har så ikke haft bilabonnement siden 1982, den første og sidste opgave de fik var at slæbe øsen (med plader) til en hugger hvorefter jeg opsagde dem

Nogen har vel sygekørsel i Falcks personbiler, jeg kommer tit på OUH som jo i årevis har brugt Taxa og der ser jeg næsten hver gang deres biler.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 50 point
Dato : 07-02-16 10:12
Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 26-02-16 16:25

Tak for svaret katekismus.