/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Krav til håndværkere
Fra : palle22
Vist : 342 gange
85 point
Dato : 04-02-16 08:04

Hej Kandu

Sidste år fik jeg lovliggjort et afløb i et bad, som var født med en synlig betonkant. Jeg havde et VVS-firma ude, som fjernede mørtel-fugen, hvorefter man kunne se at det ikke var nødvendigt at flytte risten. Jeg sagde at jeg syntes de skulle stoppe, men de insisterede på at gøre risten helt fri, og flyttede risten en smule, så den nu ligger så symmetrien i brusekabinen er brudt. De fik efterfølgende en fugemand til at lægge en blød fuge rundt om risten. I den forbindelse slog de nogle små hjørner af et par fliser, hvilket ikke ligefrem pynter. Samtidig begynder den bløde fuge allerede nu at få mørke pletter.

Kan man klage over den slags nogen steder? Og har man nogen chance for at få det gjort så pænt som det var før? Jeg har ikke klaget tidligere, fordi jeg godt kunne leve med placeringen og den bløde fuge, men jeg havde ikke forestillet mig at den blev mørk så hurtigt - kombineret med de øvrige ting ser det ganske skidt ud.

Mvh

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 85 point
Dato : 04-02-16 09:51

Du skal klage til håndværksmesteren. Det er ikke i orden at slå skaller af fliserne, uden efterfølgende at skifte dem.
Mht de mørke pletter på fugen, kan det være svært at undgå. Men en gang ren opvaskemiddel og en klud kan gøre underværker.
Hvis det ikke kan gnubbes af på den måde, skal du have en anden type fugemasse lagt i.

Godkendelse af svar
Fra : palle22

Dato : 04-02-16 13:01

Tak for svaret trimare46.