/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Tjek af min pc
Fra : modersvilje
Vist : 507 gange
300 point
Dato : 01-02-16 14:00

Goddag,
Jeg har lige udskiftet min stationære pc og har betalt for diverse komponenter - hvordan kan jeg via nettet kontrolere at det er de rigtige komponenter der er isat computeren?
Kan jeg selv tjekke min pc (født med win 10) og hvordan er det lige jeg gør?
Jeg har øvet mig lidt men kan ikke finde siden hvor der står hvilket indhold computeren består af,
er der nogen af jer der kan hjælpe?
Årsag et popup sagde at der ikke kunne arbejdes med HD4600 grafik, men jeg har købt pc med andet grafikkort og jeg vil ikke betale for noget de ikke er leveret samtidigt vil jeg ikke mugge over noget forhandleren ikke kan tage ansvar over for!
mvh
MV2

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 01-02-16 14:23

Dette her program ville du se hvad du har i

https://www.techpowerup.com/gpuz/

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 01-02-16 14:34

Hvad mener du at jeg skal gøre?
MV2

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 300 point
Dato : 01-02-16 15:00

Jeg ville nok hente Speccy :https://www.piriform.com/speccy
Det er gratis og det viser hvad der er i computeren.

GPU-Z er også et godt program til at vise hvad der er i, de viser tingene lidt forkelligt.

Citat
Årsag et popup sagde at der ikke kunne arbejdes med HD4600 grafik, men jeg har købt pc med andet grafikkort

Dette kan skyldes at der er flere grafikkort i, HD4600 i din processor og så det kort du har valgt at få ekstra.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 01-02-16 15:21

:https://www.piriform.com/speccy sagde min pc nejtak til begge sikkerhedsprogrammer sagde nej!
Jeg fandt ud af at grafikkortet var hd530 men ikke at harddiske er 500ssd eller at mine ram er 16GB så hvordan ser jeg det?
MV2

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-02-16 15:26
Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 01-02-16 15:36

Citat
sagde min pc nejtak til begge sikkerhedsprogrammer sagde nej!

Noget er helt galt, hvilke sikkerhedsprogrammer er det?

https://www.virustotal.com/da/url/c158838316748e48c2ea9de2803624d346077b176a4b85fc5b4926808312033d/analysis/
Alle 66 scannere siger god for siden, der er noget galt med dine programmer eller også har du noget snavs der på maskinen.

Godkendelse af svar
Fra : modersvilje

Dato : 01-02-16 16:43

Tak for svaret EXTERMINATOR. jeg havde lige glemt at åbne så du havde ret, spørgsmålet er nu om det også findes på dansk?
Et lille tillægsspørgsmål?
Jeg læste en avisartikel og aktiverede journalisten men i stedet for at komme til min mailkonto kom jeg til : "Vil du skifte app - edge prøver at skifte til crome**" eller noget der minder om det hvad går det ud på?
men tak
MV2

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 01-02-16 18:02

Citat
"Vil du skifte app - edge prøver at skifte til crome**" eller noget der minder om det hvad går det ud på?

Når du prøver at lave en handling der har flere muligheder skal windows have at vide hvad den skal gøre næste gang den bliver bedt om samme handling.
Altså, Vælg standard program.
I dette tilfælde prøver den at tilgå din mail via Chrome, og nu vil windows lige sikre sig at det er det du ønsker.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 02-02-16 13:06

Jeg har nu fjernet crome og ingen problemer med at links ikke virker , tryk og vupti så er vi i postkassen klar til forsendelse - crome vil kun henvise til gmail.com og den bruger jeg sjældent!
MV2